537 نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان کرمانشاه شرکت کردند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه، از شرکت 537 نفر شرکت کننده در جشنواره قرآنی مدهامتان در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، جشنواره قرآنی مدهامتان، امروز(10 آبان) با حضور 537 نفر از اعضای کانون های مساجد استان کرمانشاه در تالار غدیر کرمانشاه آغاز به کار کرد.
 

طیب صفری، مسئول دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در این مراسم با اشاره به برگزاری جشنواره در دو بخش خواهران و برادران، یادآور شد: این جشنواره ضمن فراهم ساختن بستر خوبی برای اعتلای کانون های فرهنگی هنری مساجد، عرصه رقابتی سالمی را برای اعضای کانون ها ایجاد کرده است.
 

وی افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد طی امروز و فردا(10 و 11 آبان) در رشته های قرائت، حفظ(2،5،7،10،20 و30 جزء قرآن کریم)، اذان، ترتیل، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود.
 

صفری، از برگزاری آزمون کتبی رشته های تفسیر، مفاهیم و نهج البلاغه به صورت همزمان با سراسر کشور در 19 آبان خبر داد و گفت: نفرات اول تا سوم هریک از رشته با اهداء لوح تقدیر و جوایز نفیس تجلیل می شوند.
 

وی استقبال از جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ثبت 537 نفر از اعضای کانون ها در جشنواره هشتم، استقبال از این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته است.
 

این مقام مسئول، پرداختن به برنامه های قرآنی را از اولویت های کاری کانون ها برشمرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) تأکید فرمودند کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در راستای رسالت ذاتی خود و عمل به فرامین رهبری در حوزه حفظ و تفسیر قرآن کریم با شدت و حدت بیشتری به فعالیت می پردازند.
 

وی تصرح کرد: در راستای تحقق منویات رهبری و ضرورت تربیت حافظان و مفسران مطرح در استان، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه برنامه های آموزشی حول محور حفظ و تفسیر قرآن را در رأس فعالیت های خود قرار داده اند.
 

صفری، افزود: سرلوحه کار ما بر آموزش قرآن، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم است که این مقوله در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 

وی در پایان با اشاره به برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی قرآن در قالب برنامه های اوقات فراغت، برنامه های قرآنی به صورت ویژه با محوریت آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در کانون ها دنبال می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 190177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha