تپه سرسختی نگین جاذبه‌های تاریخی این روستا است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تپه سرسختی نگین جاذبه اهی تاریخی و هدف گردشگری این روستا است.

مجتبی رضوانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با بیان این مطلب گفت: وجود تپه تاریخی سرسختی در روستای سرسختی یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر در این بخش است.

 

وی ادامه داد: بر اساس کاوش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته در این تپه تاریخی، قدیمی ‌ترین لایه به دست آمده مربوط به دوره نوسنگی، بیش از 7 هزار سال قبل و جدیدترین لایه آن مربوط به دوره اشکانی است.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به قرار گرفتن این روستا به عنوان یکی از بخش های هدف گردشگری استان مرکزی در محور شازند – پاکل، افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده، تپه تاریخی سرسختی همدوره تپه سیلک کاشان بوده و شباهت‌هایی نیز بین این 2 تپه تاریخی وجود دارد.

 

رضوانی همچنین از راه‌اندازی موزه مردم ‌شناسی و باستان ‌شناسی در آینده‌ای نزدیک در این روستا خبر داد و گفت: این موزه با همکاری شورا و دهیاری روستای سرسختی راه‌ اندازی می‌شود که ساختمان آن آماده است و در حال حاضر تجهیزات و سیستم ایمنی آن در دست اجرا است.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان تصریح کرد: با انتقال اشیای کشف شده از تپه تاریخی سرسختی پس از مطالعه، به این موزه و به نمایش گذاشتن این آثار و ادوات و میراث کشاورزی روستای مذکور، گام مهم دیگری در راستای جذب گردشگر به این روستا برداشته می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 192684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha