60 درصد طلاق ها در پنج سال نخست زندگی زوجین است

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استان قزوین گفت: 60 درصد طلاق ها در پنج ساله اول زندگی زوجین اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، طاهره بیگم سیدی، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استان قزوین در سومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: طرح ملی مطلع مهر در استان در راستای پیشگیری از معضل طلاق اجرا می شود.
 

وی ادامه داد: بر اساس آماری که طبق پژوهش انجام شده در کشور اعلام شده است، 60 درصد طلاق ها در پنج ساله اول زندگی زوجین اتفاق می افتد، از این رو مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصمیم بر اجرای این طرح ملی در استان ها گرفته است.
 

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استان قزوین تصریح کرد: این طرح برای قریب به 250 هزار نفر از زوجین که شاغل در دستگاه های اجرایی استان هستند به عنوان آموزش ضمن خدمت به مدت 24 ساعت برگزار می شود.
 

وی افزود: همچنین کتابی با عنوان شکوه همسرداری تدوین شده است تا به عنوان واحد تحصیلی به دانشجویان نیز آموزش داده شود.
 

سیدی عنوان کرد: آموزش اساتیدی که این طرح را باید اجرا کنند تا پایان آذر به اتمام می رسد و فاز نخست این طرح برای کارمندان دستگاه های اجرایی از اول دی ماه سال جاری آغاز می شود و در فازهای بعدی تمامی اقشار جامعه را نیز فرا خواهد گرفت.
 

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، وی بر مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی در راستای برگزاری طرح مذکور به طور مناسب تأکید کرد و افزود: مشارکت در اجرای این طرح امری ضروری است.
 

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استان قزوین با اشاره به اجرای طرح آهن یاری در مدارس گفت: همیاری و مشارکت دستگاه های اجرایی در اجرای طرح آهن یاری برای دانش آموزان دختر استان قزوین امری ضروری است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 193765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha