حضور یک هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب فارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فارس بعد از نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین، مهم‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب است، گفت: در این نمایشگاه یک‌هزار ناشر داخلی و خارجی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، احمد همتی‌بوشهری، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امروز (23 آبان‌) با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس گفت: در هر جامعه‌ای میزان معرفت، دانش و بصیرت آن در توفیقات کسب علم و دانش است، در دین مبین اسلام نیز علم و دانش از ارزش والایی برخوردار است.

 

وی مهم‌ترین رویداد تاریخی ـ فرهنگی استان را برگزاری این نمایشگاه دانست و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه جنبه ملی و بین‌المللی دارد و در آن ناشران خارجی و داخلی فراوانی حضور دارند.

 

همتی‌بوشهری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس با حال و هوای محرم، افزود: با توجه به تقارن این 2 با یکدیگر برنامه‌های جنبی و اجرای تعزیه خوانی و سوگواری با موضوع محرم و امام حسین (ع) در نظر گرفته‌ایم تا کسانیکه برای بازدید به این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند با حال و هوای محرم نیز همچنان انس داشته باشند.

 

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فضای نمایشگاه را بهترین زمینه برای‌ بالا بردن سطح اطلاعات عمومی جامعه دانست و اظهار داشت: هنوز کتاب جایگاه خاصی ‌میان علاقه‌مندان خود دارد و امروزه وقتی می‌خواهیم به سرانه درک جامعه‌ای نمره بدهیم باید به میزان سرانه مطالعات آن جامعه دقت کنیم.

 

وی با اشاره به ناشران شرکت‌کننده در این نمایشگاه، تصریح کرد: در این نمایشگاه یک‌هزار ناشر داخلی و خارجی و 850 ناشر داخلی و 150 ناشر خارجی در قالب 800 غرفه در پنج سالن نمایشگاه بین‌المللی فارس استقرار می‌یابند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: امسال این نمایشگاه هم از لحاظ بازدیدکنندگان و تعداد ناشران نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است که نشان از بینش و معرفت والای مردم استان فارس است.

 

همتی‌بوشهری با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فارس بعد از نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین، مهم‌ترین و گسترده‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب است، اذعان داشت: نمایشگاه کتاب فارس از 10 دوره‌ای که تاکنون برگزار شده، هفت دوره آن در دولت نهم و دهم برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه یک صد هزار عنوان کتاب شاهد هستیم که بیش از 10 هزار عنوان رشد نسبت به نمایشگاه‌های گذشته داشته ایم، اظهار داشت: در این نمایشگاه 40 درصد تخفیف، 20 درصد از طریق بن و 20 درصد تخفیف ناشران اختصاص یافته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 194630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha