فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در جلسه شورای اداری استان گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌ آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد،‌ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان شامگاه "27 آبان"در جلسه شورای اداری استان در محل ستاد سپاه صاحب الزمان(عج)  با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود بزرگترین درس را به بشر داد، اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگهداشتن ارزش های اصیل اسلامی بود.


وی دستورات اسلام را به سه قسمت عبادی، اجتماعی مالی و اجتماعی غیر مالی تقسیم کرد و ادامه داد: نماز در راس دستورات عبادی، زکات در راس دستورات اسلامی اجتماعی مالی و امر به معروف در راس دستورات اجتماعی غیر مالی است.


آیت الله طباطبائی نژاد با تاکید برزنده نگهداشتن امر به معروف در جامعه تصریح کرد: به فرموده امام حسین(ع) به وسیله امر به معروف و نهی از منکر بقیه واجبات دین برپا می شود.


وی افزود: بهترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر،‌ تذکر لسانی است اما در صورت تدوام بر انجام منکر باید با نظر قضات و تائید علما و بزرگان برخوردقاطع با شخص صورت پذیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 196171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha