برپایی خیمه معرفت در قتلگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع)

رییس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان از برپایی خیمه معرفت در قتلگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام حمید کرمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: خیمه معرفت در قتلگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در ایام محرم در این شهرستان برپا می شود.


وی مهمترین هدف قیام عاشورای امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه شدن این فریضه الهی است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان با بیان اینکه برنامه های سوگواری ایام محرم سال جاری با عنوان «بصیرت عاشورایی» برگزار می شود، اظهار کرد: سیاهپوش کردن و نصب پرچم در بقاع متبرکه دلیجان، برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه شاخص، برگزاری آئین عزاداری و روضه خوانی در بقاع متبرکه امامزادگان معصوم(ع)، قتلگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع)، امامزاده زبیده خاتون(س) و امامزاده حمزة بن عون(ع) بخشی از جمله برنامه های این اداره است.


حجت الاسلام کرمی برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقاع شاخص، خیمه سوزان ظهر عاشورا در امامزاده حمزة‌بن عون(ع) کروگان جاسب و سخنرانی سردار ابوحمزه در امامزادگان معصوم(ع) در شب شام غریبان را از دیگر برنامه های این اداره در شهرستان دلیجان عنوان کرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان در پایان تصریح کرد: حضور هیئت‌های مذهبی در روز عاشورا در بقاع متبرکه امامزاده سلیمان(ع) روستای راونج، امامزاده یحیی(ع) روستای هستیجان، امامزاده اسحاق(ع) روستای بیجگان و امامزاده سلیمان (ع) شهر نراق از دیگر برنامه های ماه محرم است.


پایان پیام/

کد خبر 197392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha