رهبری گرانقدر با تدبیر و هوشمندی بار سنگین انقلاب را به دوش می‌کشند

رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن ضمن آنکه بر ادامه راه انقلاب اسلامی تأکید می کرد؛ اجرای عدالت را سخت‌ترین ماموریت جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه بیداری امروز منحصر به ایران و خاورمیانه و شمال افریقا یا مصر و تونس نیست، گفت: امروز در همه جهان در امریکای لاتین، افریقا، اروپا، آسیا و همه جای جهان حرکت آغاز شده است و توجه به توحید و عدالت و عدالت گستر حقیقی روز افزون است.
رئیس جمهور قبل از ظهر دیروز جمعه ٢٢ بهمن در اجتماع عظیم راهپیمایان تهرانی در میدان آزادی با بیان اینکه حرکت تاریخ ساز ملت ایران 32 ساله شد و یکسال و یک گام دیگر به اهداف بلند خود نزدیک شد، گفت: بدون تردید 22 بهمن 57 یک حادثه عظیم در سیر تاریخی بشر به سوی قله‌های کمال انسانی است.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امروز بر همگان آشکار شده است که انقلاب اسلامی نه یک حرکت بر پایه قومیت‌گرایی ایرانی و نه بر پایه منافع حزبی، طایفه‌ای و گروهی و نه حتی بر پایه منافع ملی صرف به تعبیر معمول آن بوده است، افزود: این انقلاب عظیم بعد از 32 سال بر خلاف حرکت‌ها و نهضت‌های معمول نه تنها کم فروغ و یا منحرف نشده است بلکه پرشورتر، پرقدرت‌تر، زنده‌تر و شاداب‌تر از روز اول نه فقط در ایران بلکه در عرصه بینالمللی حضوری شفاف و تعیین کننده دارد.
رئیس جمهور رمز ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی را در ویژگی‌ها و آرمان‌های این انقلاب دانست و با اشاره به اینکه واضح است این انقلاب نتیجه یک اندیشه و آرمان و یک مجاهدت پیگیر و مقاومت ستودنی است و اظهار داشت: حفظ و تداوم انقلاب نیز نیازمند همان اندیشه و آرمان و مقاومت است.
دکتر احمدی نژاد وجه اول انقلاب اسلامی را تعلق آن به انسان و برای احیاء کرامت و حقیقت انسان عنوان و تصریح کرد: همه پیامبران الهی آمده‌اند تا حقیقت انسان را به انسان معرفی و او را در مسیر کمال هدایت نمایند. انسان باید خلیفه خدا و تجلی اسماء و صفات الهی باشد.
رئیس جمهور تجلی صفات الهی و نیل به قله کمال را تنها و تنها در سایه توحید و عبودیت ممکن دانست و بیان داشت: توحید یعنی هیچ قدرت و منشاء اثری جز خدا در عالم نیست، عبودیت یعنی تسلیم امر خدا شدن و خود را در مسیر مشیت الهی قرار دادن و آزادی حقیقی و کرامت انسانی فقط و فقط در سایه توحید و عبودیت خدای یگانه محقق می‌‌گردد.
انقلاب اسلامی در اوج یاس و در نقطه سیاه شدن امید بشر بیداری انسانی و جهانی را پایه‌گذاری کرد
دکتر احمدی نژاد واسطه حرکت انسان در مسیر توحید و عبودیت و حلقه اتصال او به آسمان را انسان کامل و راه نورانی ولایت و امامت دانست و خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی آمده‌اند تا بشر را با این حقیقت آشنا کنند. هنوز حقیقت انسان ناشناخته و استعدادهای الهی او ناشکفته باقی مانده است و هنوز جز معدودی طعم حقیقی انسان بودن و تجلی اسماء الهی بودن را نچشیده‌اند و هنوز انسان به معنای عمیق گسترده آن شکوفا نشده است.
رئیس جمهور ادامه داد: مکاتب مادی و جریانات فکری و سیاسی یکی پس از دیگری آمدند و در پی تامین منافع دسته و فرقه‌هایی، حقیقت انسان را پایمال کردند. اندیشه‌های مادی مثل مارکسیسم و لیبرالیسم با تحقیر انسان او را تا مرز سقوط پیش بردند و فقر، تبعیض، تحقیر، جنگ، اشغال و چپاول را بر ملتها تحمیل کردند.
دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: در اوج یاس و در نقطه سیاه شدن امید بشر انقلاب اسلامی آمد و ملت به امام پیوست و بیداری انسانی و جهانی را پایه گذاری کردند و راه احیای کرامت و حقیقت انسانی را پیش روی ملت بزرگ ایران قرار داد.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود وجه دوم انقلاب اسلامی را پیگیری آرمان حکومت جهانی سرشار از یگانه پرستی و عدالت دانست و افزود: همه پیامبران الهی آمده‌اند تا بشریت را در مسیر تحقق این آرمان هدایت کنند چرا که لازمه شکوفایی انسان برپایی عدالت در سایه یگانه پرستی است و عدالت مقدمه شکوفایی انسان و زمینه‌ساز فرصت بروز استعدادهای الهی انسانهاست.
دکتر احمدی نژاد برپایی حکومت جهانی توحید و عدالت را آرمان همه انبیاء و اولیاء و صالحان عنوان و تصریح کرد: این وعده همه انبیاء است و بدون تحقق آن بعثت انبیاء و خلقت انسان بیهوده می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی آمد و در نقطه مقابل اندیشه‌های مادی منقطع از آسمان قرار گرفت و فریاد توحید و عدالت جهانی سرداد، یادآور شد: روشن است که حاکمیت توحید و عدالت بدون حکومت انسان کامل ناشدنی است. انقلاب آمد و همگان را به انسان کامل یعنی ذخیره و میراث دار انبیاء الهی و زیباترین پدیده هستی دعوت کرد.
دکتر احمدی نژاد انقلاب اسلامی را ثمره تلاش و هدایت همه انبیاء و اولیاء الهی و در پی تحقق اهداف و آرمان آنان دانست و بیان داشت: این انقلاب در متن حرکت عمومی جهان به سمت نقطه موعود و بازگشت انسان به فطرت الهی و آرمان الهی انبیاء و قله کمال آنان حضرت محمد مصطفی (ص) است و 22 بهمن در حقیقت سرآغاز حکومت الله بر جهان است.
در جمهوری اسلامی سازندگی واقعی در ایران صورت گرفته است
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ما هر سال یک گام به هدف نزدیک شده‌ایم و هر فجر یک گام به جلو بوده و هر فجر یک تولد جدید و یک افق جدید و بالاتر و یک حرکت جدید است، گفت: خودباوری، احساس عزت و استقلال، همبستگی و وحدت، پیشرفت علمی و صنعتی در بخش‌های هوافضا، نانوتکنولوژی، هسته‌ای، بیوتکنولوژی، تولید فولاد، سیمان، محصولات پتروشیمی، آلومینیوم و مس از جمله دستاوردهای جمهوری اسلامی در ٣٢ سال گذشته است.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در سه دوره یکی قبل از اسلام، یکی در دوره صفویه و حالا هم در دوره جمهوری اسلامی سازندگی واقعی در ایران صورت گرفته است، اظهار داشت: سازندگی در دوره جمهوری اسلامی بی‌نظیر بوده و امروز همه روستاها و شهرها از امکانات مناسبی در حوزه راه، راه‌آهن، مدرسه، دانشگاه، فرودگاه، بندر و بیمارستان، مخابرات، بهداشت، آب و برق و گاز برخوردار هستند.
رئیس جمهور اجرای عدالت را سخت‌ترین ماموریت جمهوری اسلامی نامید و تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها با همکاری مردم به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تحقق عدالت در جامعه اجرا شده و اگر چه عده‌ای سعی دارند آن را با اشکال مواجه کنند اما آمار از اجرای موفق آن حکایت دارد و در آینده نزدیک توضیحات مفصلی درباره این طرح به مردم ارائه خواهم کرد.
دکتر احمدی نژاد اعطای سهام عدالت به 39 میلیون را یادآور شد و افزود: اعطای سهام عدالت اعطای سهام به 45 میلیون نفر ادامه خواهد داشت.
رئیس جمهور واگذاری حدود 73000 میلیارد تومان از دارایی‌های دولت به بخش خصوصی و توزیع فرصت و امکانات دولت در تمام کشور را از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای عدالت در دولت نهم و دهم برشمرد و تصریح کرد: انجام 85 سفر استانی در طول پنج سال و نیم با ١٨ هزار و ٨٠٠ مصوبه که به ترتیب انجام سه دور سفرهای استانی دولت ٩٧، ٧٣ و ٤٠ درصد پیشرفت کار داشته‌اند گویای آن است که از دورترین نقطه تا مرکز کشور کار سازندگی به سرعت ادامه دارد.
دکتر احمدی نژاد اصلاحات اداری، ساخت و بازسازی حدود یک میلیون و یکصد هزار مسکن روستایی، کنترل قیمت مسکن در کشور، ایجاد اشتغال و طراحی برنامه تمرکز همه توان دولت برای ایجاد اشتغال در کشور و تامین امکان تحصیلات عالیه برای همه حتی محرومین و مستضعفین را از دیگر برنامه‌های دولت در جهت اجرای عدالت دانست.
رئیس جمهور یادآور شد که البته اجرای کامل عدالت سخت‌ترین و ضروری‌ترین مرحله است و خاطرنشان کرد: پیامبران و اولیاء الهی در این راه مشکلات و فشارهای فراوانی تحمل کرده‌اند و امروز نیز دولت به شدت تحت فشار است و از جهات گوناگون مورد هجوم واقع می‌شود اما من با قاطعیت اعلام می‌کنم که پیگیری آرمان عدالت تعهد ما و ملت بزرگ ایران است و همگان بدانند که علیرغم همه فشارها و کارشکنی‌ها و توهین‌ها تا آخر آن را دنبال خواهیم کرد.
دکتر احمدی نژاد دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را حضور کشورمان در مدیریت جهانی و اثرگذاری بر مناسبات بین‌الملل عنوان کرد و گفت: ملت ایران توانسته است آرمان عدالت و پیام رهایی بخش توحید را در گوش بشریت امروز زمزمه نماید.
رییس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک آغاز بود ولی یک پایان نخواهد بود، افزود: مدیریت جهانی امام عصر (ع) آن انسان کامل و ذخیره الهی نقطه اشتراک همه انسانهای فطری، موحد و عدالت‌خواه است. مدیریت اصلی عالم در اختیار امام است و هر کس خود را در مسیر عدالت قرار دهد و برای ترویج توحید و عدالت حرکت نماید تحت مدیریت ایشان قرار می‌گیرد و یاری و هدایت می‌شود.
حرکت آخر آغاز شده؛ بیداری منحصر به ایران نمانده، همه جهان را در نوردیده و توجهات به عدالت‌گستر واقعی روزافزون است
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه به باور من حرکت آخر آغاز شده است و ما در متن یک انقلاب عظیم جهانی به مدیریت امام عصر قرار داریم، اظهار داشت: جهان در حال تلاطم بوده و یک بیداری انسانی در حال وقوع است و دست مدیریت الهی امام عصر در آن قابل مشاهده است. دلها و اندیشه‌ها به سرعت به ضرورت حکومت جهانی و ضرورت حاکمیت انسان کامل متصل به آسمان متمایل می‌شود.
رئیس جمهور با نقل این قول از امام راحل که بارها فرمودند دست الهی در کار است و امور را هدایت می‌فرماید، تصریح کرد: رهبری عزیز انقلاب نیز بارها همین را فرموده‌اند. همه توجه کنند که بیداری امروز منحصر به ایران و خاورمیانه و شمال افریقا یا مصر و تونس نیست در همه جهان در امریکای لاتین، افریقا، اروپا، آسیا و همه جای جهان حرکت آغاز شده است و توجه به توحید و عدالت و عدالت گستر حقیقی روز افزون است.
دکتر احمدی نژاد خطاب به ملت ایران گفت که شما در تبعیت از امام راحل و با نثار موجودیت خود با هوشمندی با همدلی و وحدت با مجاهدت و ایستادگی بی نظیر، توحید و عدالت را احیا کردید و ادامه داد: شما ملت، ایران را آزاد کردید، عزت ایران را زنده کردید و کشور را در مسیر پیشرفت حقیقی قرار دادید. امروز باید مراقب باشیم چرا که تحقق آرمان‌ها نیازمند حفظ عوامل اصلی است و اگر می‌خواهیم پرچمداری توحید و عدالت را حفظ کنیم و به قله‌های آرمانی برسیم باید در مسیر مستقیم راه خود را مصمم ادامه دهیم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید در تمام عرصه‌ها از جمله در عرصه اقتصاد، فرهنگ، زمامداری صالح، قضاوت، ساختار اداری، قانون گذاری، تربیت و سیاست الگو شویم بیان داشت: با درجا زدن و با لاابالی‌گری از یک سو و یا تحجر از سوی دیگر نمی‌توان الگو شد اگر خدای نکرده سستی حاصل شود، از توجه به امام علیه السلام غفلت شود و چند دستگی و خودخواهی‌ها غلبه کند نباید انتظار داشت که این مسیر عزت و سرافرازی ادامه یابد.
دکتر احمدی نژاد اخلاص، توحید، پافشاری بر اصلاح و عدالت، وحدت و تمسک به حبل الله ولایت و امامت را رمز سربلندی دانست و خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد عده‌ای خودخواه دستاورد فداکاری ملت را به پای خود بنویسد و یا در راه ارضاء تمایلات مادی بی‌پایان خود قربانی کنند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه عده قلیلی بریده از مردم و طرد شده از ناحیه مردم تلاش می‌کنند وجهه نورانی ملت را مخدوش نمایند، اضافه کرد: اطمینان دارم که ملت بزرگ همچنان قدر حرکت و عزت خود و عنایات الهی را می‌داند و حرکت در صراط مستقیم الهی را هرگز رها نخواهد کرد و نسل‌های جدید مومن‌تر، هوشمندتر و انقلابی‌تر کار را ادامه خواهند داد و به مقصد خواهند رساند.
دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به فضل الهی مستکبران و زورگویان در بن بست قرار گرفته‌اند و رایحه رهایی منتشر شده‌ است، گفت: راه رهایی، بازگشت به فطرت الهی و به توحید و عدالت و راه انبیاء الهی است. متحد باشید و از قدرت‌های فاسد نهراسید که پیروزی نزدیک است.
مردم ایران دوستدار ملت مصر بوده و از حق انتخاب آزادانه سرنوشت آنها به دست خودشان حمایت می‌کند
رئیس جمهور ادامه داد: به ملت‌ها و جوانان اسلامی و عربی و مردم و جوانان عزیز مصر و همه ملت‌های عالم عرض می‌کنم که هوشیار باشید، حق شماست که آزاد باشید و حاکمیت‌تان را خود اعمال کنید، درباره مسائل کشوری و جهانی آزادانه اعلام نظر و اعمال اراده کنید و نوع حکومت و شکل اداره کشورتان را انتخاب کنید. این حق شماست که توحید و عدالت و عزت را مطالبه و در راه تحقق آن مجاهدت کنید.
دکتر احمدی نژاد خطاب به مردم مصر اظهار داشت: قدرت اجتماع خود را که برآمده از قدرت خداست بشناسید و از آن به خوبی استفاده کنید. برای خدا حرکت کنید و آرمانهای بلند الهی را مد نظر قرار دهید و بدانید که حق پیروز و باطل رفتنی است.
رئیس جمهور راه مبارزه با طواغیت و شیاطین را مسیری طولانی و نیازمند مجاهدت، عشق، اخلاص، هوشمندی و فداکاری توصیف و تصریح کرد: مراقب طراحی‌های شیاطین باشید. کسانی که در دوره برده‌داری و استعمار جنایات بی‌شمار کردند و هم اینک زشت‌ترین اقدامات را علیه ملتهای آزاده به کار می‌گیرند و ثروت ملتها را چپاول می‌کنند در صدد دست‌اندازی به حقوق ملتها با روش‌های جدیدند که باید مراقب باشیم چرا که قیافه دوست به خود گرفته‌اند ولی در دل به دنبال همان نیات شیطانی‌اند.
دکتر احمدی نژاد خطاب به مردم مصر تاکید کرد: ملت ایران دوستدار شماست. این حق شماست که آزادانه سرنوشت خود را انتخاب کنید و ملت بزرگ ایران از حق انتخاب شما حمایت می‌کند.
رئیس جمهور در ادامه و با مخاطب قرار دادن مستکبران بیان داشت: شما به آخرخط رسیده‌اید. شما به خصوص طی صد سال اخیر کارهایی مرتکب شده‌اید که روی جنایتکاران و چپاولگران تاریخ را سفید کرده‌اید.
مستکبران بدانند با وجود همه توطئه‌های آنها خاورمیانه جدید بدون حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد
دکتر احمدی نژاد خطاب به مستکبران با بیان اینکه شما دو راه بیشتر پیش‌رو ندارید، گفت: یک راه برای شما پیوستن به ملتهاست. لازم نیست برای ملتها و به ویژه ملتهای عربی اسلامی دلسوزی کنید. شما در تمام جنایات رژیم صهیونیستی و ظلم هایی که به ملت ها شده است شریکید و اگر واقعا می‌خواهید رفتار خود را تغییر دهید، اولاً در امور کشورها و ملتها از جمله مصر و تونس و اردن و یمن و دیگران دخالت نکنید و ثانیاً رژیم صهیونیستی را که عامل اصلی تمام جنایات شما در منطقه است، جمع کنید و همانگونه که تحمیل کردید، ببرید.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ رئیس جمهور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نقطه اشتراک همه زشتیهای زشت‌کاران تاریخ از یک سو و نقطه اشتراک دشمنی ملتهای جهان از سوی دیگر است، خطاب به مستکبران افزود: با جریان توحید و عدالت جهانی همراه شوید که این برای شما بهتر است و اگر به این دعوت پاسخ ندهید و با فریبکاری به دنبال ایجاد شرایط جدید برای بسط سلطه خود باشید بدانید که دست قدرت ملتها که تجلی قدرت خداست به زودی شما را در دادگاه عدل، مجازات و از کاخهای ظلم به زیر خواهید کشید.
دکتر احمدی نژاد بیان داشت: به مستکبران اطمینان می‌دهم که با وجود همه طراحیهای پیچیده و شیطانی شما، خاورمیانه جدید بدون امریکا و رژیم صهیونیستی تحقق خواهد یافت و مستکبران در آن جایی نخواهند داشت.
پایان پیام/

 

کد خبر 19781

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha