فرهنگ سازی و آموزش از اهداف مانور زلزله

مدیر کل دفتر بحران استانداری مرکزی گفت: فرهنگ سازی و آموزش لازم به دانش آموزان از اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی است.

حسینعلی نظیفی، مدیر کل دفتر بحران استانداری مرکزی(8 آذر) در حاشیه برگزاری چهاردهمین مانور زلزله و ایمنی که در دبیرستان دخترانه نمونه کوثر شهر اراک برگزار شد، فرهنگ سازی و آموزش به دانش آموزان را از مهم ترین اهداف مانور زلزله و ایمنی دانست و گفت: با توجه به اینکه ایران اسلامی جزء 10 کشور بلا خیز دنیا است باید آموزش های لازم به افراد داده شود.

 

وی مقاوم سازی و ایمن سازی اماکن و منازل را ضروری دانست و افزود: بیشترین خسارت ها از زلزله است چرا که در یک مدت کوتاه اتفاق می افتد و خسارات فراوانی را به جای می گذارد.


گفتنی است در این مراسم عملیات تمرینی زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان مرکزی برگزار شد و دانش آموزان در این عملیات پس از به صدا درآمدن آژیر خطر زلزله، شکل صحیح پناه گیری در کلاس ها و رساندن مصدومان به مراکز درمانی را فرا گرفتند.


اطفای حریق، حمل مصدوم، انتقال کشته شدگان فرضی حادثه و واکنش نهادها و دستگاه های دخیل در بحران، از دیگر مواردی بود که در این عملیات تمرین شد.


لازم به ذکر است این عملیات با هدف آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع دانش آموزان در برابر زلزله، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان درباره زلزله برگزار شد.


همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار دانش آموزان و تصاویر مربوط به زلزله و چگونگی کمک رسانی نیروهای امدادی به نمایش در آمده بود.

 


پایان پیام/

کد خبر 199684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha