جشنواره های قرآنی باید بتواند زمینه ساز تدبر در قرآن باشند

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های زنجان با بیان اینکه تنها حفظ و قرائت قرآن کریم کافی نیست، گفت: جشنواره های قرآنی باید زمینه تدبر در قرآن را فراهم کند.

 حجت الاسلام منصور فرجی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های زنجان به خبرنگار شبستان گفت: حفظ و قرائت قرآن کریم پله هایی هستند که انسان را به مرحله تدبر و تعقل در قرآن کریم رهنمون می کنند.

وی بیان کرد: قرآن کریم کتاب زندگی است و ما باید زندگی خود را بر اساس این کتاب آسمانی تنظیم کنیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه قرآن برای هدایت انسان ها نازل شده است، یادآور شد: انسان هایی که مرحله ای از ایمان و تقوا را پشت سر گذاشته اند، می توانند زیبایی قرآن را درک کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تفسیر قرآن کریم افزود: تفاسیر مختلفی در جامعه به رشته تفسیر در آمده است و همین مسئله بیانگر این است که هر کس به اندازه فهم و درک خود از قرآن درس می گیرد.

این مقام مسئول خطاب به مسئولان فرهنگی خواستار اجرای برنامه هایی شد که قرآن را وارد زندگی مردم کنند و خاطرنشان کرد: در سطح مدارس نیز قرآن کریم باید برای مقاطع مختلف دانش آموزان به شکل های مختلف در سطح سنی افراد تدریس شود.

حجت الاسلام فرجی با بیان اینکه قرآن برای تمام اقشار مختلف برنامه دارد، گفت: دانشمندان و محققان می توانند با درک این آیه ها که در بحث علوم مختلف آمده است زیبایی قرآن را بیشتر درک کند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه زنجان ادامه داد: اگر بتوانیم معرفت افراد را نسبت به قرآن افزایش دهیم می توانیم در اشاعه و ترویج فرهنگ نماز نیز گام برداریم، چرا که افزایش معرفت ما نسبت به خداوند موجب نزدیکی ما به خداوند می شود و فرد از خواندن نماز لذت می برد.

وی در ادامه به تدبر در قرآن کریم تاکید کرد و گفت: برپایی جشنواره های قرآنی در رشته های مختلف حفظ، قرائت و تفسیر زمانی می تواند موثر باشد که جوانان را به سمت تدبر در قرآن سوق دهد.

گفتنی است هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان 21 تا 24 آذر در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، تفسیر و اذان در استان خوزستان برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 200682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha