جایگاه ویژه استان زنجان در حمل و نقل جاده ای کشور

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان زنجان با اشاره به موقعیت قرار گیری استان زنجان واهمیت نقش حمل ونقل استان در سطح کشوری در بین استان ها دیگر، گفت: ‌استان زنجان جایگاه ویژه ای در حمل و نقل جاده ای دارد.

 

کلیم اله وثوق، مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان زنجان به خبرنگار شبستان گفت: مجموع راههای استان زنجان 5هزارو 739کیلومتر می باشد.

 

 

وثوق محل استقرار اکیپ های راهداری را در پای گردنه های برای ارائه خدمات برشمرد وافزود: 55 اکیپ راهداری با تعداد ماشین الات 196دستگاه وبا پرسنل 415نفری در 9 محل استقرار شهرستانهای ابهر، خدابنده، ماهنشان ، ایجرود، خرمدرا تحت پوشش خود دارند.

 

 

وی استان زنجان را دارای 26گردنه مهم در راه های اصلی وفرعی عنوان کرد وگفت: ‌راه های روستایی که بیشتر در مناطق صعب العبور ودارای گردنه اند با شرایط وهزیه های ویژه خدمات رسانی می شوند.

 

 

مدیر راهداری استان زنجان در ادامه با شاره به تخصیص اعتبارات در این زمینه افزود: اعتبارات استان در بخش حمل ونقل وشهرسازی 43میلیارد تومان است که 12میلیارد به شاخصه های راهداری ونگهداری اختصاص دارد.

 

 

وی در این زمینه با اشاره به هزینه بیشترین اعتبارات در بخش روکشی آسفالت راه ها گفت: در سال گذشته 20هزار تن نمک در این زمینه استفاده است است.

 

 

وثوق در بخشی از سخنان خود با اشاره به آثار مخرب نمک پاشی در فصول سرد ساله به رو کش آسفالت جاده ها وراه ها افزود: ‌در این راستا برنامه ریزی های با استفاده از الگوگیری از سایر کشورها با الویت محورها برای خدمات رسانی در سالجاری شده است.

 

 

وی فرهنگسازی در این بخش را نیازمند اطلاع رسانی صحیح دانست وافزود: الویت خدمات رسانی در جاده بر محورهای اصلی وشریانی وبعد فرعی ودر الویت آخر راههای روستایی است.

 

 

مدیر راهداری استان زنجان در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ما باید در تامین منابع مالی جانب احتیاط را داشته باشیم وهمکاری مردم در این زمینه مهم است.

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 202102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha