برنامه ریزی ها باید متناسب با رفتارهای جمعیتی استان باشد

استاندار گیلان گفت: باید رفتارهای جمعیتی در استان را مورد شناسایی قرار داده و متناسب با این رفتارها تحلیل ها و نظریات مثبت اتخاذ و برنامه ریزی ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از  گیلان، کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان، در جلسه ثبت وقایع حیاتی استان به عملکرد مثبت استان در ثبت ولادت و فوت در مهلت قانونی اشاره کرد و گفت: عملکرد ثبت ولادت و فوت در مهلت قانونی استان گیلان از سوی کمیته طرح و برنامه ستاد کشوری پوشش ثبت به موقع وقایع حیاتی کشور، بیشتر از حد انتظار ارزیابی شده و با 40/99 درصد رتبه اول ثبت فوت و 3/99 درصد رتبه پنجم ثبت ولادت در مهلت قانونی را در سطح کشور به دست آورده ایم.


وی افزود: در ثبت وقایع حیاتی اعم از ولادت، فوت، ازدواج و طلاق و سایر این امور هدف این است که ببینیم که وضعیت استان در این امور چگونه بوده تا با طرح ها و برنامه ریزی های منسجم برای آینده استان تصمیم گیری شود.


هاشم نیا اضافه کرد: اتفاقات اجتماعی، تولیدات کشاورزی و صنعتی، خدمات رسانی، وضعیت بهداشت و درمان و بسیاری از سرمایه گذاری ها به جمعیت بستگی دارد و با داشتن آمارهای مثبت و صحیح می توانیم موفق شویم و بسیاری از امور را تحلیل و به نتیجه برسانیم.

 

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید اختلافات آماری رفع شود، گفت: باید این شورا مرکزیت و مرجعیتی داشته باشد که در آن همه بتوانند به یک آمار جمعیتی در تمامی بخش ها دستیبابی داشته و گروه های تصمیم ساز بتوانند با استناد به این مرکز تحلیل های خود را ارایه و به کشف مسایل امور جاری استان بپردازند.


وی همچنین به رفتار جمعیتی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: باید رفتارهای جمعیتی در ازدواج و طلاق و غیره خودمان را بشناسیم یعنی اینکه باید رفتارهای جوانان و پیران خود را مورد شناسایی قرار داده و متناسب با این رفتارها تحلیل ها و نظریات مثبت اتخاذ و به جمعیت هدف ارایه شود.

 
هاشم نیا خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت احوال، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های مرتبط با موضوع رفتارهای جمعیتی استان به همراه صدا و سیما می توانند در کشف این رفتارها کمک کنند و لذا در همین راستا جلساتی با یکدیگر برگزار کرده و از طریق رسانه ملی به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه تلاش کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 202159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha