راه اندازی نرم افزار کتابداری مهر مساجد استان مرکزی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از راه اندازی نرم افزار کتابداری مهر مساجد 1 و2 در کتابخانه های مساجد شاخص استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی و راه اندازی نرم افزار کتابداری مهر مساجد در اراک به خبرنگار شبستان گفت: این دوره با هدف آشنایی کتابدارن کتابخانه های مساجد استان مرکزی با روش صحیح کتابداری و استفاده از نرم افزار کتابداری در حال برگزاری است.


وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این دوره خواهران و برادران مسئول کتابخانه های مساجد استان مرکزی هستند، افزود: در این دروه 15 نفر از مسئولان کتابخانه های منتخب مساجد استان مرکزی حضور دارند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی چگونگی راه اندازی نرم افزار کتابخانه ای مهر مساجد و همچنین کار با روش های کتابداری و رده بندی کتاب را فرا می گیرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: بازدید از کتابخانه های استان به منظور صدور مجوز رسمی نیز از جمله برنامه های این دوره است.

 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون 41کتابخانه از سوی ستاد عالی کانون های مساجد به عنوان کتابخانه های استاندارد، موفق به دریافت مجوز شدند و می توانند از این پس به عنوان یک نهاد فرهنگی رسمی از سرانه کتابخانه ای برخوردار شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حال حاضر یکصد و 23 کتابخانه در مساجد استان در حال فعالیت هستند، گفت: تعداد 41 کتابخانه مسجد امسال مجوز رسمی می گیرند و از سال آینده مورد حمایت ویژه ستاد عالی قرار خواهند گرفت.

 

پایان پیام/

کد خبر 203263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha