900 هزار طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد امام اجرایی شده است

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد گفت: تاکنون 900 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش این کمیته از محل وام‌های قرض‌الحسنه ایجاد شده و آنها به خودکفایی رسیده اند.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمد امید، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد در مراسم خودکفایی 100 هزار خانوار تحت پوشش این کمیته با اشاره به آمار اشتغال سال 90 گفت: در سال جهاد اقتصادی 300 هزار فرصت شغلی یعنی 260 درصد بیش از تقاضایی که از ما شده بود، ایجاد اشتغال کرده‌ایم با اینکه تعهد ما برای سال 90، 116 هزار فرصت شغلی بود.

 

وی افزود: 36 درصد از این میزان فرصت شغلی در زمینه‌های دامپروری، 42 درصد خدمات، 9 درصد صنایع دستی و 8 درصد در زمینه صنعت بود.

 

امید با اشاره به قطع مستمری افراد خودکفا شده، گفت: با قطع این مستمری‌ها حدود 100 میلیارد تومان برای خانواده‌های جدید و افرادی که هنوز تحت پوشش هستند، استفاده می‌شود اما علی‌رغم استقلال مالی خانواده‌های خودکفا شده این خانواده‌ها می‌توانند از مشاوره‌ها و خدمات حقوقی امداد استفاده کنند.

 

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد افزود: 69 درصد افرادی که در این طرح به خودکفایی رسیده‌اند سرپرست مرد و 31 درصد سرپرست زن بوده‌اند.

 

امید درباره رشد ارزش سرمایه‌ای این خانواده‌ها گفت: سرمایه‌های این خانواده‌ها 113 درصد رشد داشته یعنی در دو سال حدود 284 درصد ارزش افزوده سرمایه‌های این افراد بوده است.

 

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد در مراسمی که هم‌اینک در مجتمع ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است درباره طرح اشتغال روستایی گفت: گروه‌های هدف این طرح مددجویان امداد در شهرهای کوچک زیر 20 هزار نفر و تمامی اهالی روستاهای کوچک و دورافتاده هستند و منابع مالی این طرح از محل بانک‌ها تأمین می‌شود.

 

وی افزود: یکهزار میلیارد تومان برای 145 هزار فرصت شغلی خانگی و 65 هزار اشتغال خرد اختصاص یافته است که برای اشتغال خانگی هر خانواده پنج میلیون تومان و برای اشتغال خرد بین هفت و نیم تا 10 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

 

امید تصریح کرد: برای پایداری‌ درآمد این افراد امداد نظارت خود را بر آنها ادامه می‌دهد و محصولات‌شان را بیمه کرده، خرید آنها را تضمین می‌کند.

 

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی 10 هزار هکتار زمین به کشاورزان، در بخش دامپروری 100 هزار دام سنگین و یک میلیون و 200 هزار دام سبک به خانواده‌ها داده شده است.

 

امید در پایان گفت: اشتغال‌زایی و ایجاد خودکفایی برای خانواده‌های تحت پوشش از جمله وظایف ماست که در 5بخش استعدادسنجی، آموزش خانواده، پرداخت تسهیلات و کاریابی، نظارت بر طرح‌های اشتغال و کمک به بازاریابی انجام می‌شود.

 

پایان پیام/


کد خبر 204133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha