اعطای مجوز به کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان

کارشناس توسعه و ترویج کتابخانه های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از اعطاء مجوز رسمی فعالیت به کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری لرستان خبرداد.

جواد زاهدی، کارشناس توسعه و ترویج کتابخانه های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بازرسی از وضعیت کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان به خبرنگار شبستان، گفت: در سفر به استان لرستان به کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارای شرایط مساعد مجوز رسمی فعالیت اعطاء می شود.


وی افزود: هدف از سفرهای استانی ساماندهی و سازماندهی کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ها است.


زاهدی اظهار داشت: در این سفرهای استانی وضعیت کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان های جهت اعطاء مجوز رسمی فعالیت بررسی می شود.


وی بازرسی و آموزش نرم افزارهای کتابخانه ای را از دیگر اهداف سفر به استان های خواند و بیان کرد: در این سفرها تلاش می شود تا علاوه بر آشنایی با نکات ضعف و قوت کتابخانه های کانون های مساجد استان ها در راستای رفع موانع اقدام شود.


زاهدی اضافه کرد:اعطای نرم افزار مهر مسجد (1و2)، آموزش و فرهنگ سازی، استفاده صحیح از نرم افزار، بررسی زیر ساخت ها را از مهم ترین اهداف سفرهای استانی این نهاد است.


این مقام مسئول با اشاره به اهمیت بالای نقش کتابخانه های دیجیتالی در دنیای امروز، اذعان داشت: نرم افزار مهر مسجد دو، قابلیت کتابخانه های دیجتال و اجرای صوتی قرآن را دارد.


زاهدی با اذعان به اینکه تجهیز تمامی کتابخانه های کانون های مساجد کشور از اهداف اداره امور کتابخانه های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است، خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی تاکنون بخشی از این هدف محقق شده است.

 

وی افزود: بومی کردن دانش نرم افزار های مهر یک و دو از دیگر اهداف سفرهای استانی امور کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است.


زاهدی بیان کرد: با اهداء این نرم افزارها، کتابداران کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند کتابخانه ها را مدیریت کنند.


کارشناس توسعه و ترویج کتابخانه ای ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت بیش از4 هزار کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور گفت: هم اکنون تعداد84 کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساج در سطح مساجد استان لرستان فعال هستند.


وی مهمترین دغدغه کتابخانه های کانون های مساجد لرستان را نبود زیرساخت لازم خواند، و گفت: اغلب کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد وسیع بوده اما متاسفانه از نبود امکانات نرم افزاری ازقبیل رایانه و.. رنج می برند.


زاهدی افزود: در سفر استانی به استان لرستان تعداد 14 کتابخانه مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 6 کتابخانه در شهرستان بروجرد و مابقی در شهرستان خرم آباد هستند.


وی با اذعان به اینکه سفربه استان لرستان سه روز طول می کشد، اذعان داشت: در طول سفر سه روزه تعداد 28 کتابخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان مورد بازرسی قرار می گیرد.


وی اضافه کرد: شرایط اعطاء مجوز به کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد شامل دارا بودن حداقل پنج هزار جلد کتاب، 300 نفر عضو ثابت، 100 مترفضا در محیط شهری و 70 متر در محیط روستایی و داشتن حداقل یک کتابدار ثابت است.


این مقام مسئول گفت: کتابخانه های که موفق به اخذ مجوز می شوند باید در طول هفته حداقل چهار روز و هر روز نیز حداقل چهار ساعت به عموم خدمت رسانی کنند.


زاهدی سهمیه استان لرستان از سفرهای استان را 18 نرم افزار خواند و گفت: این تعداد نرم افزار تا پابان سال به کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان تحویل می شود.


کارشناس توسعه و ترویج کتابخانه ای ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور با بیان اینکه کتابخانه های در دل کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار دارند، گفت: درصورت اعطاء مجوز به کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، این مراکزبه صورت مجزا سرانه دریافت خواهند کرد.


پایان پیام/

کد خبر 204661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha