وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز اقتدار کشور در عرصه های مختلف است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به دستاوردهای عظیم نظام مقدس اسلامی در نشر آموزه ها و مبانی دینی و اعتقادی در دانشگاه ها، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز اقتدار و تعالی کشور در عرصه های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، طیب قدیمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، ظهر امروز(27آذر) در همایش فرهیختگان حوزه و دانشگاه استان کردستان که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنی اتحاد علم و دین با هدف هدایت انسان به‌سوی کمال است و این مهم در نظام مقدس اسلامی به عینه تحقق یافته است.


وی افزود: حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز عظیم علمی، هرکدام در جهت پیشبرد اهداف انسانی و اسلامی خویش به یکدیگر نیازمند هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار داشت: با وحدت این دو مجموعه نیازهای هر یک توسط دیگری تأمین می شود و این مهم زمینه اقتدار و تعالی کشور در عرصه های مختلف را به همراه داشته و دارد.


قدیمی خاطر نشان کرد: تشکیل شبکه مشترک اطلاع رسانی و تحقق مطالبات رهبری در این خصوص از مهمترین وظایف حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی بوده و باید با وحدت مبتنی بر تقسیم کار، وحدت ساختاری و وحدت مبتنی بر روش های شناختی این مهم تحکیم یابد.


وی افزود: جنگ روانی دشمنان و انزواطلبی در حوزه ها به همراه دین گریزی در دانشگاه ها از جمله آسیب هایی است که وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها را تهدید کرده و باید با بصیرت و هوشیاری همه جانبه در برابر آن ها ایستادگی نماییم.


قدیمی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی باید برای تقویت مبنای دینی و اندیشه های اسلامی گام بردارد، افزود: دانشجو و طلبه باید با شناخت مشکلات و بیان نقاط قوت و ضعف به آینده بهتری بیاندیشند و همواره بر وحدت و انسجام همیشگی حوزه و دانشگاه نگرشی رو به جلو داشته باشند.


پایان پیام/

کد خبر 206738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha