وقف باید با حضور و مشارکت مردم اجرایی شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: عمل به نیات واقفین، احیای موقوفات از دست رفته، ترویج وقف های جدید و مشارکت از وظایف این اداره کل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ حجت الاسلام عیسی ساجدی فر٬ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی(3 دی) در نشست شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد٬ وقف را سنت حسنه ای دانست که باید در ابعاد و شکل های مختلف نهادینه و با حضور و مشارکت مردم اجرایی شود.


وی با اشاره به اهمیت بازگویی احکام وقف در جامعه افزود: این امر راهی برای آشنایی هر چه بیشتر افراد جامعه با احکام وقف و اهمیت موقوفات است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: این آگاهی و اطلاع رسانی به افراد باید از طریق ارایه آموزش های لازم و بهره گیری از روحانیان و اساتید اهل فن انجام شود.

 

حجت الاسلام ساجدی فر با اشاره به اینکه این سنت حسنه٬ از گذشته های دور تاریخ بشر وجود داشته است٬ ادامه داد: دین مبین اسلام نگاه ویژه به سنت وقف داشته و آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار و دقیق قرار داده است.

 

حجت الاسلام ساجدی فر با اشاره به هفته وقف اضافه کرد: حرکت کاروان غم، قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص)، جمع آوری وقف نامه حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، همایش روحانیان و وقف، بازدید از بیمارستان ها و موسسات خیریه و بهره برداری از زائر سرای آستانه را از جمله برنامه های این هفته در استان است.


‍پایان پیام/

کد خبر 208935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha