افراد قانع همواره مورد احترام مردم هستند

یکی از علمای برجسته گیلانی تاکید کرد: انسان های قانع چون بی نیاز از دیگران تلقی می شوند همواره مورد احترام سایرین قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله سید مجتبی رودباری، عالم برجسته گیلان در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان رشت، اظهار کرد: استفاده از نعمت های الهی به شرط دوری از افراط و اسراف برای مومنین بسیار خوب و شایسته است.

 

وی با بیان اینکه ساده زیستی، کم خوراک و کم پوشاک بودن از علامت ها و نشانه های مهم مومنین است، ادامه داد: پوشیدن لباس های شهرت و یا استفاده از هر وسیله ای که به نحوی به منظور جلب توجه دیگران و فخر فروشی انجام می شود از مصادیق تجمل گرایی محسوب می شود.

 

آیت الله رودباری گفت: آمادگی جسمی و روحی برای زندگی در شرایط سخت از مهمترین نتایج قناعت و صرفه جویی در بهرمندی از نعمت هاست لذا چنین افرادی با کمترین امکانات نیازهای خویش را برطرف می کند و از همه مهمتر مشکلات و ناراحتی ها او را از پا در نمی آورد.

 

این عالم برجسته گیلان با اشاره به اینکه انسان های قانع از نظر روحی و روانی در آرامش هستند و دچار اضطراب و ترس نمی شوند تصریح کرد: فایده دوم و البته مهمتر قناعت چشم پوشی نکردن از حق و نفروختن دین به دنیا و و مورد طمع واقع نشدن از سوی انسان های منحرف است.

 

وی خاطرنشان کرد: در مقابل انسان های قانع، انسان های تجمل گرا به دلیل اینکه تحقق تمام آرزوهای خود را در دنیا تصور می کنند با اندک ناراحتی از بین می روند و با کوچکترین مشکل اقتصادی به ورطه هلاکت فرو می روند و لذا مشاهده می کنیم مرگ های ناگهانی و سکته های قلبی نیز ناشی از همین استرس ها و ناراحتی های دنیوی و بی ارزش است.

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه گیلان اظهار کرد: طبق روایت معصوم (ع) بهترین عمل ها بی نیازی از ثروت ثروتمندان است و در واقع نان از شغل پست خوردن بهتر از نان از منت رئیس خوردن است.

 

وی تاکید کرد: افرادی که در مال دنیا طمع بسیار دارند همواره خود را ذلیل و خوار در مقابل کس و ناکس می کنند و در مقابل انسان های قانع چون بی نیاز از دیگران تلقی می شوند همواره مورد احترام سایرین قرار می گیرند.
 

پایان پیام//

کد خبر 210849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha