اولین جلسه محاکمه 4 زورگیر پایتخت آغاز شد

اولین جلسه محاکمه 4 زورگیر خشن پایتخت در دادگاه انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شبستان،  صبح امروز اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده 4 زورگیر تهرانی در دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

 

پرونده این زورگیران به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی سپرده شده بود که بر اساس تعیین وقت امروز برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدعلی موحد رییس دادگاه انقلاب اسلامی امروز در دادگاه رسیدگی به پرونده 4 متهم به زورگیری با اشاره به فلسفه تاسیس دادگاه انقلاب اسلامی گفت: دادگاه انقلاب اسلامی در سال 58 به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) برای دفاع از امنیت و حق لازم و ضروری مردم و جلوگیری از ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران توسط گروهک های ضدانقلاب تاسیس شد و خدمات فراوانی نیز تاکنون در جهت دفاع از حقوق و امنیت مردم انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه این پرونده ها مانند همه پرونده هایی که در جهت ایجاد آرامش و امنیت مردم بوده به دادگاه ارجاع داده شده است اظهار کرد: حجت الاسلام لاریجانی هم عنایت خاصی به حفظ امنیت و ارامش مردم دارند و شخصاً این موضوعات را پی گیری می کنند و ما هم در راستای دستگاه قوه قضاییه عمل کرده ایم و خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام موحد تصریح کرد: امروز جلسه اول رسیدگی به پرونده متهمان است و چون پرونده روشن است روند رسیدگی به آن خیلی طولانی نخواهد شد و شاید امروز به پایان برسد مگر اینکه براساس نظر قاضی جلسات دیگری هم برگزار شود.

 

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تصریح کرد: از قضات عالی رتبه دستگاه قضایی تقاضا داریم که به این قبیل پرونده ها عنایت ویژه ای داشته و با دقت و سرعت اعتراضاتی را که در این راستا صورت می گیرد رسیدگی کنند و به ویژه به بحث حقوق عمومی توجه خاصی داشته باشند زیرا متاسفانه در دهه های اخیر مرز تعادل بین حق عمومی و خصوصی از بین رفته بنابراین تقاضای ما این است که ضمن توجه به حقوق خصوصی به حقوق عمومی هم توجه خاصی داشته باشند.

 

حجت الاسلام موحد با اشاره به حادثه 9 دی خاطرنشان کرد: حادثه 9 دی بعد از حادثه تلخ سال 88 اتفاق افتاد و این روز نیز جزء یوم الله در تاریخ جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در این روز دنیا زیر نفوذ معنوی ولایت و ولی امر مسلمین ورود پیدا کرده و دشمنان خارجی از رخنه در انقلاب و دستاوردهای آن مایوس شدند.

 

وی ادامه داد: و همچنین مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در این روز متوجه شدند که مردم غیور و شهیدپرور ایران همچنان پشتیبان انها بوده و هر کجایی که نیاز به کمک باشد در صحنه حضور خواهند یافت.

 

رییس دادگاه انقلاب اسلامی یادآور شد: درخواست ما از مردم شهر تهران این است که کما فی سابق در برخورد با نیروهای ضدامنیتی نهایت همکاری خود را با ما ادامه دهند زیرا همکاری آنها عامل موثری در جلوگیری از این قبیل اقدامات و شرارت ها در جامعه است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 210936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha