نهادینه‌ کردن گردشگری زیارتی نیازمند اطلاع رسانی

مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: نهادینه‌ کردن گردشگری زیارتی در جامعه نیازمند اطلاع‌ رسانی متولیان فرهنگی است.

مجتبی رضوانی٬ مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با بیان این مطلب گفت: زیارت اماکن متبرکه بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به گردشگری زیارتی به شمار می ‌رود و نهادینه‌ کردن گردشگری زیارتی در جامعه نیازمند اطلاع ‌رسانی متولیان فرهنگی است.


وی با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری مذهبی در این استان، ادامه داد: در هر استان علاوه بر امامزاده‌ها، بقاع متبرکه ‌ای نیز وجود دارند که از احترام خاصی در نزد مردم آن استان برخوردارند.


مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی نیز از این امر مستثنی نیست، افزود: بقاع متبرکه موجود ظرفیتی برای گردشگری زیارتی استان به شمار می روند و به عنوان قطب ‌های گردشگری مذهبی در برنامه‌ ریزی های آتی مورد توجه قرار خواهند گرفت.


رضوانی با بیان اینکه گردشگری مذهبی از شاخه‌های پردرآمد صنعت گردشگری است، ظهار کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های گردشگری مذهبی استان مورد توجه است.


وی با اشاره به اینکه وجود اماکن متبرکه و مقدس در استان مرکزی تقویت گردشگری مذهبی را دو چندان می کند٬ تصریح کرد: این امر نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌ها و افزایش اماکن اقامتی در سطح استان است.
 

پایان پیام/

کد خبر 211194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha