توهین بی بی سی نسبت به مدارس اسلامی

بین الملل: مراکز اسلامی انگلیس اعتراض شدید خود را نسبت به توهین شبکه بی بی سی به مدارس اسلامی و قوانین حاکم بر آنها اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی تلاش شبکه تلویزیونی بی بی سی برای افترا بستن به مدارس اسلامی، اتحادیه مدارس اسلامس در این کشور در بیانیه ای برای اعتراض به این تهمت ها اعلام کرد: با وجود بودجه محدود و تعصبات ناعادلانه ای که نسبت به مدارس اسلامی وجود دارد این مدارس همواره کوشیده اند با جوامع دیگر هماهنگی داشته باشند و براساس نظم و قوانین عمل کنند.
در این بیانیه آمده است: هدف مراکز استاندارهای آموزشی در انگلیس از ارائه این خبرهای کذب و شبکه تلویزیونی بی بی سی از مانور دادن بر روی این اخبار کاشتن بذر نفرت و بی اعتمادی نسبت به مدارس اسلامی و مسلمانان در جامعه است.
امجد احمد، رئیس اتحادیه مدارس اسلامی در این باره گفت: مدارس اسلامی نقش مهمی را در تضمین نظم اجتماعی ایفا می کنند و به همین دلیل از این مدارس حمایت کرده و برخلاف گزارشهای کذب ارائه شده برای ایجاد ارتباط با ادیان و جوامع دیگر تلاش می کنیم.
بنابر گزارش اسلامیک نیوز، شورای اسلامی انگلیس نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مدارس اسلامی انگلیس ارائه دهنده خدمات به مسلمانان محلی هستند و اکثر آنها بر اساس استاندارهای آموزشی موجود عمل می کنند.
گفتنی است، افترا بستن به مدارس اسلامی مبنی بر هماهنگ نبودن آنها با استاندارهای آموزشی انگلیس و احترام گذاشتن آنها به پیروان ادیان دیگر و ارتباط برقرار نکردن آنها با جوامع دیگر از جمله فعالیتهایی استکه در راستای اقدامات اسلام هراسی در غرب انجام شده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 2115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha