ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه و برای اقشار مختلف ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ حجت الاسلام عیسی ساجدی فر٬ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی٬ شامگاه گذشته (۱۷دی) جلسه مشترک هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، گفت: فرهنگ وقف نشأت گرفته از ائمه و علما است و باید در راستای گسترش این فرهنگ غنی در جامعه و احیاء آن کوشا باشیم.


وی ادامه داد: در صورتیکه فرهنگ وقف به جایگاه واقعی خود در جامعه برسد بسیاری از مشکلات حل شده و در بسیاری از امور دیگر نیاز به حمایت دولت نیست.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه به دلیل عملکرد غلط و اشتباه رژیم پهلوی مردم نسبت به وقف بی اعتماد شدند٬ اضافه کرد: باید سعی شود با فرهنگ سازی این اعتماد به جامعه بازگردد.


حجت الاسلام ساجدی فر با اشاره به اینکه وقف مختص قشر خاصی نیست٬ اظهار کرد: همه افراد می توانند در این امر مهم همکاری کنند.


وی وقف را عملی ماندگار و برگ زرینی در کارنامه اعمال هر فرد دانست و گفت: لازم نیست تولیت مکان وقفی به اداره کل اوقاف داده شود و می تواند توسط وراث و یا هر شخص دیگری تولیت انجام پذیرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان با بیان اینکه 21 تا 27 دی ماه هفته وقف نامگذاری شده است٬ تصریح کرد: حدود 700 درمانگاه و مرکز بهداشتی درمانی وقفی در کل کشور وجود دارد.


پایان پیام/

کد خبر 214178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha