احیاء وقف با اتکا به حضور مردم امکان پذیر است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بر احیاء وقف و حفظ جایگاه موقوفات با اتکاء بر حضور مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ حجت الاسلام عیسی ساجدی فر٬ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی(19دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه٬ گفت: در همه قرون و اعصار با حضور مردم و اتکاء بر توانمندی های آنان موفقیت های چشمگیری صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه احیاء وقف و حفظ جایگاه موقوفات در استان مرکزی نیازمند توجه مردم این استان است٬ افزود: در این راستا باید فرهنگ وقف و مصارف و درآمد موقوفات برای اقشار جامعه تبیین شود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین به الگودهی از راه احداث اماکن تجاری٬ تفریحی٬ فرهنگی و مذهبی در موقوفات استان برای سایر اقشار اشاره کرد و گفت: این اداره کل با احداث فضای تفریحی در مزارع وقفی در نظر دارد٬ فضای کنترل شده به منظور حضور خانواده ها٬ متدینان و اقشار جامعه احداث کند.


حجت اسلام ساجدی فر با بیان اینکه ائمه معصومین(ع)٬ علماء و بزرگان٬ مراجع بزرگ تقلید از صدر اسلام تاکنون انفاق درراه خدا را همواره انجام می دادند٬ اضافه کرد: این بزرگان الگوی بی بدیلی برای بهره گیری انسان ها و استفاده از سیره آنان هستند.


وی فلسفه وقف را عدالت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه وظیفه خطیری در راستای ترویج و گسترش این فرهنگ عمیق برای اقشار جامعه دارند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه بیشتر نیات واقفان استان در بخش عتبات عالیات است٬ خواستار فرهنگ سازی برای خیرین و واقفان استان در بخش های قرآنی٬ درمانی٬ فرهنگی و چاپ کتب قرآن٬ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان با بیان اینکه هفته پایانی ماه صفر با نام هفته وقف نامگذاری شده است٬ اظهار کرد: این اداره کل برنامه های فرهنگی٬ گردهمایی ها٬ نشست ها٬‌ برنامه های عمرانی و اقتصادی طی این هفته برگزار خواهد کرد.


پایان پیام/

کد خبر 214924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha