بررسی طرح حمایت از احداث و تجهیز و نوسازی مساجد در مجلس

رییس فراکسیون احیای موقوفات، منزلت امامزادگان و مساجد از بررسی طرح حمایت از احداث و تجهیز و نوسازی مساجد در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام روح الله بیگی رییس فراکسیون احیای موقوفات منزلت امامزادگان و مساجد از بررسی طرح حمایت از احداث، تجهیز و نوسازی و مدیریت بر مساجد و نیز پیگیری امور نمازخانه ها در فراکسیون مسجد مجلس شورای اسلامی خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: این طرح در 23 ماده و طرح ارایه شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از نهایی شدن نتایج بررسی در فراکسیون مسجد در کمیسیون فرهنگی و فراکسیون طرح و لوایح نیز مطرح می شود، بیان کرد: حمایت و تجهیز مساجد و رفع مشکلات مساجد از جمله اهداف بررسی این طرح است.

 

فراکسیون مسجد یکی از فراکسیون‌هایی است که در مجلس هشتم با هدف احیای مساجد و رفع نیازهای فرهنگی این حوزه معنوی در کنار فراکسیون‌های مذهبی همچون وقف و امام زادگان و غدیر آغاز به کار کرد. در مجلس نهم با ادغام فراکسیون وقف و امامزادگان با فراکسیون مسجد، فراکسیونی واحدی با عنوان فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد تشکیل شد تا در زمینه گسترش فرهنگ وقف، توسعه و عمران و احیای موقوفات امامزادگان و مساجد گامی برداشته شود.

حمایت از توسعه، عمران، آبادانی و تبدیل بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد به قطب های فرهنگی و گردشگری مذهبی، اعتلا و عمق بخشی و گسترش فرهنگ قرآن، اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب ائمه اطهار و معصومین در جامعه و گسترش فرهنگ خیرخواهی و امور خیریه و عام المنفعه و مجامع خیریه و فراهم سازی زمینه های تحقق امور حمایتی و محرومیت زدایی براساس نیات واقفین خیراندیش از اهداف تشکیل این فراکسیون است.

از دیگر اهداف می توان به اصلاح و تقویت ساختار و توسعه تشکیلات وقف متناسب با برنامه های توسعه و رشد و تعالی خدمات و فعالیت ها،حمایت از بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، اماکن مذهبی، حسینیه ها و تکایای شهری و روستایی اشاره کرد.
پایان پیام/

 

کد خبر 216563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha