مسابقات قرآنی پرسنل زندان های استان یزد برگزار شد

مسابقات قرآنی پرسنل زندان های استان یزد با حضور مسئول دارالقرآن سازمان زندان های کشور برگزار و نفرات برتر راهی مسابقات کشوری شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، مسابقات قرآنی پرسنل زندان های استان یزد، امروز(25 دی) با حضور 50 نفر از پرسنل فعال قرآنی در رشته های مفاهیم، اذان، قرائت و حفظ در سالن کنفرانس اداره کل زندان های استان برگزار شد.

 

در این دوره از مسابقات و در رشته مفاهیم عبدالحسن مروج به عنوان نفر اول معرفی و محمدجواد غلامی مقدم و مهدی زیتونی دوم و سوم شدند.


در رشته قرائت نیز محمد صادق طالبی اول شد و محمود فلاح نژاد مقام دومی را کسب کرد، در این رشته مجتبی فتاحی نیز سوم شد، در رشته اذان محمد مهدی گلوردی، قاسم پرهیزکار و محمد دهقانی اشکذری عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


در رشته حفظ سه جزء نیز محمدجواد غلامی مقدم به عنوان نفر برگزیده انتخاب و معرفی شد.

 

حجت الاسلام ربانی، مسئول دارالقرآن سازمان زندان های کشور در این مراسم بر گسترش فرهنگ قرآنی بین پرسنل تاکید کرد و گفت: آثار خواندن و توجه به قرآن در اولین گام باید برای خود انسان باشد و همراه با تلاوت قرآن به آن توجه و عمل کند.


حجت الاسلام ربانی، قرآن را نجات دهنده انسان ها دانست و افزود: مانوس شدن با قرآن می تواند باعث رهایی انسان از زندان نفس شود چراکه قرآن راهنما و وسیله نجات انسان ها از گرفتاری ها و مشکلات است.
 

وی افزود: قرآن راهنما و کتابی است که پیامبر عظیم  اسلام آن را به بشریت اهدا نموده است تا انسان از آثار خوب آن استفاده کند و به دیگران نیز بیاموزد.


مسئول دارالقرآن سازمان زندان ها در ادامه بیان داشت: انس گرفتن با قرآن باعث تقویت اعتقادات انسان می شود و در مرحله بعد باید اعتقادات را به عمل تبدیل کنیم حتی اگر یک آیه قرآن را درک کرده باشیم.
 

حجت الاسلام ربانی در پایان ضمن تاکید بر الگو بودن پرسنل زندان ها برای مددجویان گفت: آموزه های قرآنی را باید سرلوحه کار قرار داده و بیش از پیش به دستورات قرآنی عمل کنیم و آن را به دیگران نیز بیاموزیم.


گفتنی است؛ نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان مرد سازمان زندان های کشور بهمن ماه به میزبانی یزد برگزار می شود.

 

 پایان پیام/

کد خبر 216824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha