وهابیت از روبه رو شدن با استدلال و برهان می ترسد

آیت الله سبحانی گفت: وهابیت هیچ منطق و برهانی برای اثبات حقانیت خود ندارد، از روبه رو شدن با استددلال و برهان می ترسد و حاضر به مناظره با علمای شیعه نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سبحانی شب گذشته (25 دی) در دیدار با حجت الاسلام حسین طاووسی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر با بیان این که همواره در مقابل حق باطل هم به نوعی جولان می دهد، اظهار داشت: تاریخ انبیاء و اولیاء الهی این مسئله را به اثبات می رساند که جریان حق، جریان مستمری است که در مقابل آن موانع و مشکلاتی توسط دشمن به وجود آمده است.

 

وی با اشاره به این که نباید تصور کنیم همه دشمنان به ضرر ما کار می کنند، تصریح کرد: همواره رقابت موجب پیشرفت و تکامل است و ما باید فعالیت سلفی ها و وهابیت را به مسیری برای معرفی آیین بر حق تشیّع تبدیل کنیم.

 

آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: باید از هر راهی که ضلالت وارد می شود، از همان راه هدایت را وارد کنیم و از شیوه دشمنان برای خنثی کردن توطئه های آن ها استفاده کنیم.

 

وی افزود: برگزاری کلاس های آموزش قرآن، عقاید و احکام اسلامی برای کودکان می تواند در حفظ عقاید فرزندان مان در مقابل شبهات دشمن، تاثیر بسیاری داشته باشد.

 

تاکید بر ارتباط مستمر با علمای اهل سنت

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر ارتباط مستمر با علمای اهل سنت و حنفیت عنوان کرد: مکتب حنفیه زمین تا آسمان با وهابیت تفاوت دارد و وهابیت نه تنها حنفیه بلکه مذاهب اربعه را قبول ندارد.

 

آیت الله سبحانی با اشاره به این که در مقابل شبهات باید فضایل ائمه (ع) را بازگو کرد، ابراز داشت: در تعامل و مباحثه با اهل سنّت باید از شیوه های ایجابی استفاده کرد و از بیان مباحث سلبی پرهیز شود.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: روحانیت باید در دانشگاه های ایرانشهر برنامه مسمتر داشته باشد تا بتواند به همه شبهاتی که در عرصه های دینی و اعتقادی در آنجا مطرح می شود پاسخی متقن دهد.

 

وهابیت از روبه رو شدن با استددلال و برهان می ترسد

وی با اشاره به این که وهابیت حاضر به مناظره با علمای شیعه نیستند، بیان کرد: وهابیت هیچ منطقی و برهانی در اثبات حقانیت خود ندارد و از روبه رو شدن با استددلال و برهان می ترسد.

 

آیت الله سبحانی تاکید کرد: لازم است در ایام ماه مبارک رمضان، محرم و صفر و مناسبت های دیگر مبلغانی با تجربه از حوزه قم و مشهد به ایرانشهر اعزام شوند.

 

این مرجع تقلید جهان تشیّع با تاکید بر این که شیعه باید در منطقه ایرانشهر تثبیت شود و کوچ نکند، 2 دوره از کتاب های خود که در پاسخ به شبهات نوشته شده بود را به دفتر امام جمعه ایرانشهر هدیه کرد.

 

پایان پیام/


 


 

کد خبر 216911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha