هفته وحدت در گلستان نمایش همبستگی و برادری اقوام مختلف است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: اهمیت وحدت بر کسی پوشیده نیست و پایه گذار و بنیانگذار این حرکت پیامبر اعظم (ص) بود و در دوران معاصر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن را احیا کردند.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان گفت: هفته وحدت نمایش همبستگی و اخوت و همدلی اقوام ایران اسلامی و به خصوص منطقه گلستان است که سال ها در کنار هم برادرانه و مسالمت آمیز زندگی می کنند.


وی افزود: به راستی در دنیای امروز چه کسی منادی وحدت است جز ایران اسلامی که سعی دارد همه مسلمین جهان و منطقه را تحت یک امت واحده در مقابل استکبار گردهم آورد.


حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: در دوران معاصر این امام خمینی (ره) بود که وحدت را احیا کرد و از مسلمین خواست در مقابل توطئه های استکبار و تفرقه افکنی های آنها هوشیار باشند و بعد از ایشان مقام معظم رهبری نیز همواره بر این اصل کلیدی تاکید داشتند که با وحدت است که می توانیم در مقابل دشمن بایستیم.


وی ادامه داد: بهتر است در هفته وحدت همه گروه ها و اقوام با محوریت واحد که نشان دهنده همبستگی و یکدلی و برادری است جشن های میلاد پیامبر را برگزار کنند تا دشمنان اسلام مایوس و نا امید گردند و این وحدت بهانه ای باشد برای اعتلا و پیشرفت استان چرا که هر وقت ما بیشترین تفاهم و تعامل را داشتیم، بیشترین موفقیت ها را هم کسب کردیم.


حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه برنامه های هفته وحدت باید با سه مدل استانی، منطقه ای و شهرستانی برگزار شود، گفت: به بانوان هم در برنامه های این هفته توجه بیشتری شود چون بانوان از اقشار مهم و تاثیر گذار در جامعه هستند.


وی جوانان را از ارکان نظام دانست و افزود: در برنامه ریزی ها باید به آنها توجه خاصی بشوند چرا که آنها سرمایه های نظام هستند و هر برنامه ای باید با محوریت این گروه صورت بگیرد و نتیجه اش را روی آنها نشان دهد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به برنامه های هفته وحدت، گفت: در این هفته برنامه های مختلفی داریم که نشست های علما، محفل انس با قرآن، استفاده از سخنرانان کشوری و برگزاری جشن های میلاد در هیئات و مساجد از آن جمله به شمار می رود.


وی افزود: رویکرد برنامه ها هم به سمتی است که شخصیت پیامبر اعظم (ص) و صفای آیین نبوی تبیین گردد و اخوت و برادری در میان مسلمین نهادینه شود.


حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه پیامبر ما نبی رحمت بود و بشارت دهنده سعادت به بشریت که با فداکاری خویش خواست انسان جاهل را از ورطه نابودی به آزادی و رهایی برساند، گفت: ایشان در دوران پر فراز و نشیب دوران رسالت خویش با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم کرد تا اسلام به شکل فعلی به دست ما برسد و لذا ما وظیفه داریم تا در نکوداشت میلاد این دردانه خلقت آستین همت را بالا بزنیم و بهترین برنامه ها را اجرا کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 216987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha