سران فتنه را در خانه هایشان منزوی کنید تادر زمان مناسب محاکمه شوند

جعفری نماینده مردم سمیرم در مجلس درباره واقعه 25 بهمن گفت:اگر این عوامل فتنه را در سال گذشته محاکمه می‌کردیم نه حادثه 9 دی و نه تجمع مردم در روز گذشته شکل می‌گرفت.

 نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام فتنه‌گران در 25 بهمن به خبرنگار شبستان گفت: در کشورهای عربی مصر و تونس یک حرکت‌هایی صورت گرفت که گرچه عین انقلاب اسلامی نبود اما الگو گرفته از این انقلاب بود.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی که فرمود انقلاب اسلامی ایران شبه اعجاز بود، اظهار کرد: مشابه انقلاب اسلامی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و وجود نیز نخواهد داشت و اگر انقلاب‌هایی در حال حاضر در کشورهای عربی رخ می‌دهد الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران هستند نه همانند آن.

جعفری تصریح کرد: آمریکا و اسراییل در ماجرای کشورهای عربی و جنبش‌های مردمی آن در یک پارادوکسی گیر کرده‌اند و بر اساس ادعاهای خود مبنی بر دفاع از حقوق بشر باید از مردم این کشورها دفاع کنند و از طرف دیگر با پادشاهان آنان روابط دوستانه دارند که اگر از مردم حمایت کنند باعث می‌شود سایر حکام دیگر کشورهای عربی به اینها بی‌اعتماد شوند.

وی ادامه داد: نگرانی دیگر آمریکا و اسراییل از جنبش‌های مردمی در کشورهای عربی این است که تئوری انقلاب اسلامی به سرعت در این کشورها منتشر شده است و آنها می‌خواهند که مردم سایر کشورها از این تئوری استفاده نکنند و به همین دلیل سعی کردند که مردم ایران را به حوادث خودشان مشغول کنند.

جعفری با بیان اینکه من موسوی و کروبی را سران فتنه نمی‌دانم بلکه آنان را از عوامل فتنه در داخل کشور می‌دانم، گفت: سران فتنه طبق فرموده‌های مقام معظم رهبری در خارج از کشور هستند و آقایانی که در داخل دست به اقداماتی می‌زنند عوامل آنها هستند.

وی تأکید کرد: موسوی و کروبی در بیانیه خود سعی کردند از حوادث مصر مشابه‌سازی کنند و مسیر راهپیمایی را انقلاب تا میدان آزادی عنوان کردند.

نماینده سمیرم در خانه ملت با اشاره به نقش مستقیم تلویزیون صدای آمریکا و بی‌بی‌سی در حوادث 25 بهمن گفت: نظر من این است که ما سران فتنه را در خانه‌هایشان منزوی کنیم و بعد در شرایط مناسب آنان را محاکمه کنیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه مردم کشور ما دارای بلوغ سیاسی لازم هستند و آنان و فتنه‌هایشان را به خوبی می‌شناسند، پس ما نباید نگرانی‌ای از بابت ملت داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: اگر این عوامل فتنه را در سال گذشته محاکمه می‌کردیم نه حادثه 9 دی و نه تجمع مردم در روز گذشته شکل می‌گرفت.

وی با تأکید بر اینکه 9 دی نشان داد که مردم دارای فهم و شعور سیاسی هستند و تحت هیچ شرایطی دست از دفاع از انقلاب اسلامی و آرما‌ن‌های امام خمینی (ره) برنمی‌دارند، گفت: قطعا ما باید تا فراهم آمدن شرایط این افراد را در خانه‌هایشان حبس کنیم و فعالیت آنها نیز قطعا محدود می‌شود تا زمان محاکمه فرا برسد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به شرایط لازم برای محاکمه این افراد گفت: یکی از شرایطی که لازم است که این افراد طبق آن محاکمه شوند بریدگی کامل از هواداران‌شان است که خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از هواداران آنان از آنها بریده‌اند.

وی ادامه داد: باید برای همگان ماهیت ضد انقلابی این افراد مشخص شود و همگان بفهمند که این افراد گرچه در پوشش خط امام کارهای خود را انجام می‌دهند اما نه به ارزش‌ها و نه به خط امام پایبند نیستند.

جعفری تأکید کرد: ما باید مسایل امنیتی را نیز در محاکمه این افراد مدنظر قرار دهیم و شرایط خارجی و داخلی برای محاکمه این افراد آماده باشد.

پایان پیام/
 

 

کد خبر 21706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha