ویژگی مهم بودجه سال 1390 توجه وتأکید بر اعتلای هویت اسلامی- ایرانی است

رییس‌جمهور در هنگام تقدیم بودجه سال 1390 به مجلس از مهم‌ترین ویژگی‌های این بودجه را توجه و تأکید بر اعتلای هویت اسلامی- ایرانی و برنامه‌ریزی ایرانی- اسلامی دانست.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز یکشنبه یک اسفند با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیم لایحه بودجه سال 1390 به مجلس گفت: میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند گرانقدر ایشان را به همه شما عزیزان و ملت ایران و جامعه بشری تبریک می‌گویم و خداوند را سپاسگزارم که تقدیم بودجه را در چنین ایامی قرار داد.

وی اظهار کرد: بودجه سال 90 را در شرایطی خدمت شما ارایه می‌کنیم که کشور و انقلاب اسلامی در شرایط بسیار مناسب و کارآمدی قرار دارند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: همه زمینه‌ها و امکانات برای جهش‌های بلند اقتصادی و سیاسی فراهم شده است و بسیاری از زیرساخت‌ها آماده است و برنامه پنجم توسعه نیز با همکاری خوب نمایندگان مردم و دولت در اختیار است.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه فضای عمومی کشور فضای امید، نشاط، ایمان، پی‌گیری آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است، گفت: در حال حاضر همبستگی بی‌نظیری بر کشور حاکم است و تصمیم‌گیران و مدیران کشور با هوشمندی و بلندنظری و برنامه‌های مدون به سمت قله‌های پیشرفت در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که امروز تقدیم می‌شود بر اساس قانون برنامه و سیاست‌های ابلاغی برنامه پنجم توسعه و در جهت تحقق چشم‌انداز 20 ساله است و در واقع اولین بودجه از دومین برنامه معطوف به چشم‌انداز است.

رییس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال 1390 گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بودجه تأکید و توجه به عدالت است زیرا عدالت به عنوان ستون فقرات جامعه اسلامی و اهداف و آرمان‌های انبیا و اولیا به انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: تلاش شده است در توجه به مناطق گوناگون کشور توزیع منابع و تخصیص منابع با نگاه عدالت‌محور باشد و در واقع بودجه بین بخش‌های گوناگون اقتصادی و اقشار مختلف مردم تقسیم شده است.

وی با تأکید بر اینکه در لایحه بودجه سال 1390 هم عدالت اقتصادی و هم عدالت فرهنگی لحاظ شده است، تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های بودجه توجه و تأکید بر کاهش فاصله طبقاتی است، گرچه با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است اما در توزیع سایر منابع، تسهیلات و حمایت‌ها و یارانه‌های دولتی و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های گوناگون به گونه‌ای عمل شده است که هم فاصله بین مناطق و هم فاصله بین اقشار و طبقات درآمدی کاهش یابد.

رییس دولت دهم از دیگر ویژگی‌های بودجه سال 1390 را توجه به ارزش‌ها و ترویج آرمان‌های الهی انقلاب عنوان کرد و افزود: نگاه فرهنگی حاکم بر بودجه موجب شده است کاری را که ما در سال گذشته انجام داده‌ایم برای سال آینده پرتوان‌تر و پرشتاب‌تر ادامه دهیم.

وی پشتیبانی و تأکید بر توانمندسازی بخش مردمی و تعاونی در اقتصاد، فرهنگ و عرصه سیاسی را از دیگر ویژگی‌های این بودجه ذکر کرد و گفت: از جهت‌گیری‌های اصلی چشم‌انداز 20 ساله و سیاست‌های قانون برنامه تقویت بخش مردمی در همه زمینه‌ها است که در این بخش هم واگذاری‌ها به طور گسترده دیده شده است هم پذیرش مردم برای مسئولیت‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی لحاظ شده است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های دیگر بودجه تأکید بر تقویت همبستگی ملی است، اگرچه امروز همبستگی کم‌نظیری بلکه بی‌نظیری بر ایران حاکم است اما این همبستگی نیازمند تقویت روزانه است.

احمدی‌نژاد از دیگر ویژگی‌های بودجه سال 1390 را توجه و تأکید بر اعتلای هویت اسلامی ایران و برنامه‌ریزی ایرانی- اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز در تمام استان‌ها کارگروه‌های تخصصی برای برنامه‌ریزی اسلامی- ایرانی تشکیل شده است و شیوه اسلامی- ایرانی در دستور کار است، گرچه ما در ابتدای راه هستیم اما امیدواریم با حمایت نمایندگان و پی‌گیری عالمانه دولت ما در پایان برنامه پنجم توسعه به یک الگوی تمام‌عیار ایرانی- اسلامی هم برای برنامه‌ریزی و هم اداره کشور دست یابیم.

ادامه دارد
 

کد خبر 21912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha