برای بررسی سریع لایحه بودجه جلسات علنی مجلس را تعطیل کنیم

هدایت خواه گفت:اکنون به هر دلیلی بودجه دیر تقدیم مجلس شده است اما مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند قبل از آغاز سال جدید به بررسی بودجه بپردازند و آن را تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ستار هدایت‌خواه، نماینده دنا و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز سه‌شنبه 3 اسفند در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: در طول تاریخ بعد از انقلاب سابقه نداشته است که بررسی بودجه به بعد از عید موکول شود و حتی در شرایط جنگی نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی اظهار کرد: اکنون به هر دلیلی بودجه دیر تقدیم مجلس شده است اما مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند قبل از آغاز سال جدید به بررسی بودجه بپردازند و آن را تصویب کنند.

هدایت‌خواه با اشاره به پروژه‌هایی که در آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق ذکر شده است، گفت: پروژه‌های یاد شده در این ماده از آیین‌نامه داخلی الزامی نیست و پیشنهاد من این است برای اینکه به وظیفه قانونی‌مان عمل کنیم جلسات هفته آینده علنی مجلس را تعطیل کنیم و صبح و بعدازظهر در کمیسیون‌های تخصصی به بررسی بودجه بپردازیم.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: در این فرصت کمیسیون تلفیق نیز می‌تواند بحث مقدماتی را شروع کند و در یک فورجه 10 روزه بحث بودجه را جمع و جور کند و به صحن علنی ارایه دهد، صحن نیز در سه نوبت کاری و تا پایان سال می‌تواند بودجه را بررسی کند و به دولت ارایه کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌‌فرد با بیان اینکه این تذکر وارد نیست، گفت: اراده همکاران ما استفاده حداکثری از وقت در چارچوب آیین‌نامه و مصالح کشور است.

وی اظهار کرد: ما تلاش داریم که با اراده‌ای جدی از تمام وقت استفاده کنیم و از نمایندگان خواهش کردیم در زمان کمتری به بررسی بودجه بپردازند. ما نیز می‌توانیم در جلسات علنی همکاری کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم آن‌طور که مصلحت کشور است بررسی بودجه پیش برود و در حال حاضر نیز اگر تنگنای زمانی برای بررسی بودجه در مجلس وجود دارد برمی‌گردد به اینکه دولت لایحه را دیر تقدیم مجلس کرده است وگرنه اشکالی متوجه نمایندگان نیست.

پایان پیام/
 

کد خبر 22194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha