ترکیه فروش زمین به یهودیان شهرک نشین را ممنوع کرد

بین الملل: یک روزنامه ترکیه ای از تدوین قانون جدیدی برای ممنوعیت فروش زمین های این کشور به یونانی ها و یهودیان شهرک نشین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه ترکیه ای «ملیت» اعلام کرد: دولت ترکیه قانونی را برای کاهش قید و بندها درباره خرید زمین ها در این کشور با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی تدوین می کند اما براساس آن فروش زمین به یونانی ها و اسرائیلی ها ممنوع خواهد بود.

در این روزنامه آمده است که این قانون جدید به شهروندان ایرانی، عربستانی، سوری اجازه خواهد داد تا خرید زمین هایی را که انتخاب می کند، ادامه دهند.

بنابرگزارش الاسلام الیوم، روزنامه ملیت می افزاید: این قانون هرگز توانایی خرید زمین های ترکیه را به اسرائیلی ها برنمی گرداند و به آنها اجازه اجاره دادن آپارتمان ها در ترکیه داده نخواهد شد.

براساس گزارش این روزنامه دفتر «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه دستوراتی را به وزیر اسکان و زیرساخت های خود برای تسهیل در شروط خرید زمین ها از سوی بیگانگان با هدف جذب سرمایه های آنها صادر کرد.

این مسئله به همه مردم جهان این فرصت را می دهد که در زمان سفر به ترکیه و ارایه گذرنامه های خود اقدام به خرید زمین در این کشور کند اما یونانی ها و اسرائیلی ها از این امتیاز محروم خواهند بود.

این روزنامه می افزاید: این قانون از مدتها پیش در حال بررسی و آماده شدن بوده است و انتظار می رود در پارلمان مورد بررسی قرار گیرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 2279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha