تا دو سال آینده همه ایرانیان کارت هوشمند ملی دریافت می کنند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است اظهارداشت: تا دو سال آینده همه ایرانیان کارت ملی هوشمند دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، محمد ناظمی اردکانی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور عصر روز گذشته(5 اسفند) در شهرستان تفت به بیداری مردم مسلمان منطقه اشاره و اظهار امیدواری کرد: نهضت و خیزش مردم منطقه فراگیر و جهانی شود.
 

معاون وزیر کشور،  اداره ثبت احوال را از قدیمی ترین ادارات حکومتی عنوان کرد که به خاطر کم توجهی های گذشته دچار نقصان هایی است.
 

وی با بیان این که در دولت به ثبت احول توجه ویژه ای شده است گفت: در بودجه 89 اعتبارات این سازمان از افزایش برخوردار بود، ضمن اینکه در بودجه سال 90 نیز رقم مناسبی تعیین شده که امیدواریم به تصویب برسد.

 

وی ادامه داد: اگر در مباحث هویتی و شناسایی سستی باشد این سستی به سازمان های دیگر هم نفوذ می کند بخصوص این که نیروی انتظامی و بانک ها با تخلفات زیاد هویتی مواجه هستند.
 

ناظمی اردکانی افزود: صدور شناسنامه های مکانیزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امکان خدشه ای در آن نیست.

 

ناظمی اردکانی همچنین به صدور کارت هوشمند ملی اشاره و تصریح کرد: مراحل مختلف طراحی و تدوین این طرح راهبردی و تاثیر گذار به پایان رسیده و پایلوت ها نیز در استان قم به اجرا گذاشته شده که ظرف دو سال آینده همه ایرانیان صاحب این کارت می شوند.
 

وی کارت ملی هوشمند را کلید ورود به دولت الکترونیک دانست که با راه اندازی آن مراجعات حضوری به ادارات با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 22931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha