ایران باید به الگوی یک جامعه قرآنی و اسلامی در دنیا تبدیل شود

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که ایران باید به الگوی یک جامعه قرآنی و اسلامی در دنیا تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی امروز (6 اسفند) در خطبه های نماز جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر کشور ما بخواهد به عنوان یک جامعه اسلامی و قرآنی در دنیا مطرح شود باید به ابعاد گوناگون فرهنگ قرآنی در جامعه ما توجه شود.

 

وی با بیان اینکه امروز همه مسئولان ما در سخنان خود به توصیف گذاره های دینی می پردازند اظهار کرد: مسئولان باید به جای خواندن آیات و روایات سیستم هایی را طراحی کنند که جامعه ما به سمت یک جامعه اسلامی پیش برود.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به قیام ملت های مسلمان در سطح دنیا گفت: امروز مسلمانان متوجه شده اند که داروهایی نظام غرب به درد آنان نمی خورد و باید به اصل اسلام ناب رجوع کنند.

 

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی جامعه ای حق محور و پاکی محور است افزود: مسئولان ما باید به سمت الگو سازی اینچنین جامعه ای پیش بروند.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگر از خطبه ها به هشتم اسفند روز تربیت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه عدم وجود اخلاق و تربیت اسلامی از موادی است که امروز جامعه ما نیز به آن دچار است.

 

وی تصریح کرد: امروز غرب بیشتر از همه دچار عدم اخلاق تربیتی هستند و آنها چاره ای جز بازنگری در مسیری که انتخاب کرده اند ندارند.

 

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: نباید آموزه های غرب در جامعه ما رواج پیدا کنند ما باید از سرنوشت آنها عبرت بگیریم و اخلاق اسلامی را در جامعه رواج دهیم.

 

وی خطاب به معلمان و مسئولان آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی ما نباید کپی برداری شده و الگو گرفته از نظام غرب باشد.

 

حجت الاسلام رضایی به روز مبارزه با تبعیض نژاد اشاره کرد و یادآور شد: امروز شاهدیم کسانی که در غرب مدعی حقوق بشر هستند در مقابل کشتار انسان های بی گناه در لیبی سکوت کرده اند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 22975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha