تدبر در قرآن باید در جامعه فراگیر شود

رئیس همایش "نگاه معرفتی قرآن به موجودات" با تاکید بر اینکه قرآن باید به عنوان یک بستر علمی در محیط دانشگاهی معرفی و تعامل بیشتر علمای حوزه و دانشگاه باعث شود، گفت: تدبر در قرآن باید در جامعه فراگیر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر حسن نیلی، رئیس همایش "نگاه معرفتی قرآن به موجودات"، امروز (1اسفند) در حاشیه برگزاری همایش "نگاه معرفتی قرآن به موجودات" در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه شکل گیری تمدن اسلامی و نظام اسلامی دوران بلوغ خود را می گذارند، باید بیش از پیش به این کتاب بزرگ رجوع شود، گفت: تدبر در قرآن باید در جامعه فراگیر شود.


وی با اشاره به اینکه بیشتر مباحث نظری در حوزه های تولید علم تناسبی با حوزه های قرآنی ندارد و تعارضات خود را در جامعه بروز می دهد، اضافه کرد: قرآن باید به عنوان یک منبع علمی بهره گرفته از وحی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه قرآن باید به عنوان یک بستر علمی در محیط دانشگاهی معرفی و تعامل بیشتر علمای حوزه و دانشگاه باعث شود، اظهار داشت: هنرمندان و اساتید آیات مرتبط را استخراج کردند و به صورت زیبایی در قالب مختلف هنری همچون طراحی، عکاسی، ترکیب رنگ و سوژه های هنری مجموعه را کنار هم گذاشتند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مجموعه هنری دید بازتری نسبت به آیات قرآن به ما می دهد، اضافه کرد: قرآن در همه جا وجود دارد اما متاسفانه در خصوص یک نظریه کلی و علمی از آن استفاده نمی شود.


خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از هنرمندان دانشجو که آیات قرآن را در قالب هنری در 20 تابلو به معرض دید عموم قرار داده بودند، تجلیل شد، این همایش نیم روزه ظهر امروز در دانشگاه دامپزشکی به کار خود پایان داد، دانشگاه دامپزشکی شیراز در کیلومتر 15 جاده شیراز به اصفهان واقع شده است.


پایان پیام/

کد خبر 230133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha