کابوس آمریکایی ها ادامه دارد

آمریکا و رژیم صهیونیستی که منافع‌شان در لیبی و یا سایر کشورهای اسلامی از سوی حکام زورگوی این کشورها تأمین می‌شد در حال حاضر منافع خود را در خطر می‌بیند و قصد دارد این جنبش‌ها و انقلاب‌های مردم را به انحراف...

 

محمد کرمی‌راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات قذافی در کشور لیبی به خبرنگار شبستان گفت: نوع حاکمیتی که طی سال‌های متمادی بر مردم مسلمان و محروم منطقه می‌شد نشانگر یک جو اختناق و خودکامگی برای حکام بود.

وی اظهار کرد: نوع حاکمیت حکام بر این کشورها حاکی از یک جو پلیسی شدید برای سرکوب معارضین و کسانی است که به عنوان معتقد در این کشورها به سر می‌برند.

کرمی‌راد تصریح کرد: طبیعتا تراکم چنین وضعیتی برای مردم به صورتی شده بود که آنها را همانند یک فنر جمع و فشرده کرد و با جرقه‌ای که در تونس ایجاد شد این وضعیت فضایی را ایجاد کرد که به ضرر حکام منطقه و دول غربی و به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

وی ادامه داد: برخلاف انقلاب‌هایی که در سایر نقاط دنیا اتفاق می‌افتد و معمولا نخبگان و احزاب سیاسی پرچمدار حرکت بودند در مصر، تونس و اخیرا لیبی این مردم هستند که پرچمدار حرکت هستند و نخبگان و احزاب سیاسی محتاطانه و دوپهلو بعد از مردم وارد عرصه می‌شوند.

نماینده کرمانشاه در خانه ملت تأکید کرد: اگر امروز می‌بینیم در لیبی قذافی معترضان را با گلوله و بمب سرکوب می‌کند با آنها مقابله می‌کند و از آن طرف شعار همراهی با مردم را سر می‌دهد نشان از تناقض‌گویی‌ها، قدرت‌طلبی‌ها و جاه‌طلبی‌های حکام زورگو در این کشورها دارد.

وی بیان کرد: اگر امروز دنیا بخواهد یک تحلیلی از حوادث لیبی داشته باشد سریع‌ترین سقوط را برای دولت لیبی پیش‌بینی می‌کند.

کرمی‌راد بیان کرد: آنچه که در حال حاضر در لیبی اتفاق می‌افتد یک حادثه بزرگ، تاریخی و بسیار مهم در منطقه خاورمیانه است که مردم با جنبش‌ها و حرکت‌های خود قصد کوتاه کردن دست بیگانگان از کشورشان را دارند.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی که فرمودند انقلاب ما صادر خواهد شد، یادآور شد: خوشبختانه این پیش‌بینی امام خمینی محقق شده است و انقلاب ما به سایر کشورها صادر شده است و دقیقا اسلام‌خواهی و میل و گرایش به حکومت الله و نقش مردم در حکومت‌ها محقق شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی که منافع‌شان در لیبی و یا سایر کشورهای اسلامی از سوی حکام زورگوی این کشورها تأمین می‌شد در حال حاضر منافع خود را در خطر می‌بیند و قصد دارد این جنبش‌ها و انقلاب‌های مردم را به انحراف ببرند که مردم این منطقه و به ویژه مردم لیبی باید کاملا بیدار و هوشیار عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم لیبی باید بدانند و امیدوار باشند که قطعا خاورمیانه جدید خاورمیانه اسلامی خواهد بود، پس باید به جنبش‌های خود برای بیرون راندن قذافی و عوامل دست‌نشانده بیگانگان ادامه دهند.

پایان پیام/
 

کد خبر 23075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha