جشنواره مطبوعات محلی زاگرس در ایلام برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: نخستین جشنواره ملی، موضوعی مطبوعات محلی با عنوان زاگرس در این استان برگزار می شود.

عمران خودآموز، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(9 اسفند) در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش موضوعی و آزاد در زمینه های مصاحبه و گفت و گو، گزارش، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، عکس و طرح و صفحه آرایی برگزار می شود.


وی، با اشاره به استقبال گسترده اهالی مطبوعات از برگزاری این جشنواره، افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی موضوعی مطبوعات محلی" زاگرس "حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاری تمدید شده است.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه زمان برگزاری جشنواره به نیمه دوم فروردین سال 1392 موکول شده است، ابراز کرد: پس از اتمام مهلت یاد شده کمیته ای متشکل از صاحب نظران و فارغ التحصیلان روزنامه نگاری، کار بررسی اولیه و کدگذاری آثار را انجام می دهند.


خودآموز، یادآور شد: این جشنواره با اهداف تولید آثار فاخر مطبوعات در ایران، تجلیل از نشریات کیفی و تولیدمحور کشور، هم افزایی تجارب و ابتکارات و ایجاد انگیزه رقابت سالم بین نشریات محلی کشور انجام می شود.


وی، موضوعات جشنواره زاگرس را در دو بخش ویژه و آزاد عنوان کرد و افزود: بخش ویژه در زمینه های گسترش فرهنگ نماز، ترویج فرهنگ عفاف وحجاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می شود.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: آثار ارسالی به جشنواره باید در فاصله زمانی اول بهمن ماه سال 90 تا اول بهمن ماه سال 91 در نشریات محلی چاپ شده باشند.


خودآموز، بیان کرد: متقاضان شرکت کننده در دو بخش آزاد و ویژه فقط می توانند در یکی اززمینه های هفت گانه شرکت کرده و ارسال دو اثر درهر زمینه نیز برای هر شرکت کننده الزامی است.


وی، در پایان از فعالان مطبوعات محلی کشور خواست، از این فرصت به وجود آمده برای بروز توانایی های حرفه ای خود استفاده کنند و با ارسال آثار فاخر، سطح این جشنواره ملی را ارتقا بخشند.


پایان پیام/

 

کد خبر 232726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha