بیش از 15 هزار نهال رایگان در بین شهروندان زنجان توزیع می شود

شهردار زنجان ضمن تشریح برنامه های روز درختکاری گفت: به مناسبت این روز بیش از 15 هزار نهال رایگان در بین شهروندان زنجانی توزیع می شود.

حبیب ملایی یگانه، شهردار زنجان در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و همچنین افزایش فضای سبز شهر توزیع بیش از 15 هزار نهال رایگان در بین شهروندان یکی از برنامه‌های روز درختکاری شهرداری زنجان است.
 

وی افزود: این طرح به همراه ارائه مشاوره کاشت و نگهداری درختان توسط کارشناسان سازمان پارکها و فضای سبز در سه نقطه از شهر زنجان اجرا می ‌شود.
 

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین به مناسبت روز درختکاری یک کتاب مخصوص کودکان با موضوع حفظ و نگهداری فضای سبز آماده سازی و چاپ و در بین شهروندان توزیع می ‌شود.
 

وی با اشاره به اینکه همچنین بیش از10 هزار اصله نهال ریشه لخت در سطح فضای سبز شهر زنجان کاشته می ‌شود، ابراز داشت: استفاده از درخت و عمودی سازی در بحث فضای سبز میزان آلاینده‌های بیشتری را نسبت به سطح چمنکاری جذب می‌ کند.
 

یگانه یادآور شد: مراسم نمادین کاشت درخت نیز در روز درختکاری با حضور مسئولان شهر در محل مصلی بزرگ زنجان برگزار می ‌شود.
 

وی همکاری در برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی با اداره کل منابع طبیعی استان و حضور کارشناسان سازمان پارک ها در مدارس و آشنا کردن کودکان با مزایای فضای سبز را از دیگر برنامه های این روز در سطح زنجان عنوان کرد.


شهردار زنجان یادآور شد: برگزاری جلسه هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص مشکلات فضای سبز بین نمایندگان شهرداران شهرستان‌های استان زنجان و تقدیر از تعدادی ازشهروندان فعال و موثر در زمینه فضای سبز نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان به مناسبت روز درختکاری است.
 

پایان پیام/

کد خبر 233272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha