کاشت 13 هزار اصله نهال درشهرستان نظرآباد

سرپرست معاونت امور عمرانی فرمانداری شهرستان نظرآباد از کاشت 13 هزار اصله نهال در این شهرستان در هفته درختکاری خبر داد.

 امیر منصور توده ، سرپرست معاونت امور عمرانی فرمانداری شهرستان نظرآباد  در مصاحبه با خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص کاشت 13 هزار اصله درخت در این شهرستان گفت: سرسبزی و وجود باغات با ارزش در حوزه شهر نظرآباد از ویژگی های این شهر است که باید از آن به خوبی نگهداری شود.

 

به گفته این مسئول، به مناسبت هفته درختکاری که از هفته آینده آغاز می شود، برنامه های متنوعی پیش بینی شده است که با اجرای آن به توسعه فضای سبز شهر کمک می شود.


توده روستا در خصوص ویژگی های این شهرستان گفت: نظرآباد شهرستانی است در استان البرز که در نزدیکی شهرستان ساوجبلاغ واقع است. مرکز این شهرستان شهر نظرآباد است.

 

وی ادامه داد: این شهرستان از سال 1381 به شهرستان تبدیل شد و با توجه به این مطلب که شهرستان از نظر آب و هوایی برای کشاورزی مناسب است، موقعیت مناسبی را از حیث کشاورزی و عمرانی دارا است.

 

این مسئول تصریح کرد: منطقه باستان‌شناسی ازبکی در آن واقع شده و نمونه اولین خشت دست ساز بشر که در سازمان ملل نگهداری می‌شود براساس کاوش‌های صورت گرفته، محوطه باستانی ازبکی در برگیرنده شش هزار سال بقایای فرهنگی پیش از تاریخ و اوایل دوران تاریخی ایران از نیمه اول هزاره هفتم تا نیمه نخست هزاره اول پیش از میلاد مسیح یعنی دور مادها است.


سرپرست معاونت امور عمرانی فرمانداری نظرآباد توضیح داد: برنامه کاشت این نهال ها با مشارکت دانش آموزان و نهادهای مسئول به اجرا درخواهد آمد.

 

وی برگزاری مسابقات مقاله نویسی، طرح بیابان زدایی و تثبیت شن و درختکاری در زمین هنرستان کشاورزی تنکمان را از دیگر برنامه های هفته درختکاری در نظرآباد خواند.

توده روستا همچنین از تصویب 10درصد از بودجه شهرداری نظرآباد به توسعه فضای سبز خبر داد و افزود: با اجرای برنامه های مدون علاوه بر حفظ فضای سبز موجود، بخش های وسیع تری از شهرستان به پوش سبز مزین شود.


این مسئول در پایان تاکید کرد: حفاظت و نگهداری از فضای سبز علاوه بر شهرداری و ادارات منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست، بر عهده تک تک ارگان ها و مردم است و مختص هفته درختکاری نیست.
 

پایان پیام/

کد خبر 233748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha