بازگشت رهبر مخالفان بحرین به کشورش

حسن مشیمع، رهبر جنبش آزادی و دموکراسی حق پس از سالها دوری از وطن و تبعیت به بحرین بازگشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال موج عدالت خواهی و تظاهرات اعتراض آمیز در بحرین، حسن مشیمع، رهبر جنبش آزادی و دموکراسی حق و از مخالفان بحرین پس از سالها دوری از وطن روز گذشته شنبه هفتم اسفند وارد فرودگاه این کشور شد تا به موج معترضان بپیوندد و همراه آنها برای آزادی کشورش تلاش کند.

 

مشیمع در فرودگاه به روزنامه نگاران با اشاره تحصن معترضان به دولت در دوار اللؤلؤه در منامه گفت: به بحرین بازگشته است تا با آنها بنشینند و سخن بگوید و درخواست آنها را بفهمد.

 

رهبر جنبش حق افزود: قانون اساسی واقعی را که مقامات پیش از این وعده دادند، می خواهیم اما آنها هر آنچه خودشان خواستند انجام دادند.

هزاران نفر از معترضین در تاکتیک جدیدی از دوار الؤلؤة به سمت دفتر سابق شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر بحرین حرکت کردند تا خواستار اخراج وی از سمتی که از 40 سال پیش بر عهده داشته است شوند.

 

شیخ خلیفه عمومی پادشاه حمد عیسی آل خلیفه و الگوی سیاست و ثروت برای خانواده حاکم بر بحرین است.

 

بنابرگزارش المسلم، راهپیمایی روز گذشته معترضان را می توان نخستین نفوذ مردمی در منطقه دولتی و تجاری در منامه دانست. مردمی که با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار سرنگونی نظام حاکم بر بحرین شدند.

 

وزیر امور خارجه بحرین با اشاره به آزادی متهمان سیاسی در این کشور گفت: مشیمع مورد عفو ملوکانه قرار گرفته است و می تواند بدون مانع به کشور بازگردد.

اجازه بازگشت به مشیمع از جدیدترین حوادثی است که نشان از پایین آمدن آل خلیفه از خواسته هایشان با هدف جلب رضایت شیعیان است.

پایان پیام/

 

کد خبر 23391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha