کاشت 2 هزار اصله نهال در بقاع متبرکه دلیجان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان از کاشت ۲ هزار اصله نهال در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام کرمی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان گفت: همزمان با هفته درختکاری از 15 تا 21 اسفند ماه 2 هزار اصله نهال در بقاع متبرکه دلیجان غرس می شود.


وی با اشاره به اینکه نوزدهم اسفند‌ ماه به عنوان روز منابع طبیعی و آموزه‌های دینی نامگذاری شده است، افزود: ایجاد فضای سبز در محوطه بقاع متبرکه در جذب گردشگر و زائر بسیار موثر است.


حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه امسال 2 هزار اصله نهال در بقاع متبرکه دلیجان کاشته می‌شود، افزود: امامزادگان معصوم(ع) و قتلگاه سلطان علی ابن محمدباقر(ع) آمادگی و ظرفیت فضاسازی در ایجاد تفرجگاه به‌منظور رفاه حال زائران را دارند.


وی با اشاره به اینکه جنگل‌ها و درختان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه‌های حیات‌بخش بشر، جایگاه انکارناپذیری در تأمین رفاه، آسایش و سعادتمندی جوامع بشری دارند، ابراز امیدواری کرد: با کاشت نهال در اقصی نقاط کشور این سنت حسنه که از نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) به یادگار مانده است پاسداری کنیم.


سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه دلیجان در پایان با بیان اینکه معصومین(ع) همواره مسلمانان را به بازپروری و احیای طبیعت از جمله اراضی و جنگل‌ها تشویق و ترغیب می‌کردند، به حدیثی از رسول اکرم(ص) در خصوص آبادانی که فرمودند؛ «زمین مرده و بایر شهر خود را آباد کن»، اشاره کرد.


پایان پیام/

کد خبر 234512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha