فعالان مسجدی شهرستان شبستر تجلیل می شوند

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شبستر در آستانه فرا رسیدن بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد تجلیل قرار می گیرند.

محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، با اعلام این مطلب به خبرنگار شبستان در تبریز گفت: همراه با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند، سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی مساجد با هدف ارج نهادن به فعالیت های افتخاری این عزیزان برگزار می شود.


وی افزود: این مراسم 18 اسفند ماه جاری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شبستر و کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سپس با شعار مسجد پایگاه عبادت، پایگاه سیاست، در محل اداره فرهنگ و ارشاد شبستر میزبان حضور مسئولین استانی، شهرستانی و همچنین مدیران مسئول و اعضای کانون های فرهنگی هنری و ائمه جماعات و خادمین مساجد شهرستان خواهد بود.


هادی نیا اظهار کرد: تجلیل از ائمه جماعات، مدیران مسئول، هیئت امنای مسجد،کتابداران و اعضای فعال، مسئولان شهرستان از برنامه های این مراسم می باشد.


وی در ادامه با اشاره به توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور یادآور شد: کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد در سایه تلاش های انجام یافته به بستر مناسبی برای حضور و فعالیت جوانان در این فضای معنوی شده است تا با بهره گیر ی از استعداد و خلاقیت های خود بتوانند در احیای نقش واقعی مساجد سهیم باشند.


مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: مساجد از صدراسلام به عنوان مهمترین پایگاه دینی مسلمانان همواره منبع و منشا حرکت های بزرگ اسلامی و محل فعالیت های مختلف عبادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی بوده است و به همین دلیل دشمنان به طرق مختلف سعی در کمرنگ کردن نقش مساجد در جامعه دارند.


هادی نیا خاطرنشان کرد: تلاش در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی، تعلیم و تربیت دینی جوانان، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان و جنگ نرم با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، از مهمترین کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد.


گفتنی است، شهرستان شبستر درحال حاضر دارای35 باب کانون فرهنگی هنری می باشد وکانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع سیس به عنوان کانون تخصصی چهره به چهره استان فعالیت می کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 235577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha