درختکاری نیازمند فرهنگ سازی است/ قلع و قمع بناهای غیر مجاز در جنگل ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: برای درختکاری باید فرهنگ سازی و فرهنگ درختکاری را در کل جامعه نهادینه کرد و همه باید در جهت حفظ و حراست از درخت اقدامات لازم را انجام دهند.

علیرضا جمشیدی، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، امروز (19 اسفند) در حاشیه مراسم درختکاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان گفت: با توجه به اینکه درخت به واسطه اکسیژنی که در اثر فتوسنتز تولید می کند منشا حیات و زندگی است، لذا برای اینکه ما حیات سالمی داشته باشیم باید برای درخت و درختکاری اهمیت ویژه ای قایل شویم.


وی با اشاره به اینکه در شمال کشور پوشش گیاهی و منابع طبیعی مطلوبی وجود دارد، افزود: مقام معظم رهبری در روز درختکاری تاکیدات مهمی داشتند که باید درخت را به عنوان یکی از ضرورت های زندگی توجه بکنیم.


جمشیدی تصریح کرد: برای درختکاری باید فرهنگ سازی و فرهنگ درختکاری را در کل جامعه نهادینه کرد و همه باید در جهت حفظ و حراست از درخت اقدامات لازم را انجام دهند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: مقام معظم رهبری از قطع بی رویه درختان در شهرها نگران بودند لذا ما باید از قطع بی رویه درختان در نقاط شهری و جاهایی که نیاز نیست درختی قطع شود، جلوگیری کنیم بویژه اینکه شهرها محیط زندگی و تردد وسایل نقلیه و فعالیت بنگاه های تولیدی هستند.


مجتمع پرسپولیس غیر قانونی ساخته شده بود


وی ادامه داد: اساسا یکی از وظایف ما در جمهوری اسلامی برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر قانونی است و باید همان ابتدا و حین ساخت این اماکن، جلوی این مجتمع های غیر مجاز گرفته می شد.
 

جمشیدی افزود: برخی از دستگاه ها در این موارد اقدامات لازم را در ابتدا انجام نمی دهند لذا ما در جلسات و کاگروه های برگزار شده مصوباتی را داشته ایم که می توان به قلع و قمع مجتمع پرسپولیس در تپه نورالشهدا و ویلاهای اطراف جنگل شصت کلاته اشاره کرد.


وی با اشاره به اینکه مجتمع پرسپولیس غیر قانونی ساخته شد بود، تصریح کرد: در هر کجای دیگر از استان نیز بناهای غیر مجاز ساخته شود دولت جلوی سودجویی ها و زیاده خواهی ها خواهد ایستاد و حتما به قلع و قمع آنها اقدام خواهد کرد.
 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در خصوص سوال خبرنگار شبستان مبنی بر وعده مسئولان برای کاشت نهال در محوطه تخریب شده پرسپولیس در النگدره در هفته درختکاری، گفت: متاسفانه هنوز شهرداری محوطه را خالی نکرده و ما هم منتظریم تا شهرداری این محوطه را بکر به منابع طبیعی تحویل دهد تا ما کار درختکاری را شروع کنیم.


وی در خصوص مجتمع پارادایز که در جوار مجتمع پرسپولیس در النگدره قرار دارد، گفت: فعلا برای این منطقه به علت اینکه شاکی خصوصی ندارد، برنامه ای نداریم اما اگر روزی مشخص می شود که این منطقه شاکی مانند منابع طبیعی دارد و غیر مجاز ساخته شده، حتما برخورد خواهیم کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 236240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha