حراست از مرزهای اعتقادی و فرهنگی بر عهده معلمان پرورشی است

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند گفت: حراست از مرزهای اعتقادی و فرهنگی کشور یکی از مهمترین رسالت‌های معلمان پرورشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، رمضان زحمتکش، امروز (9 اسفند) در دیدار معلمان پرورشی با امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه آموزش بدون پژوهش معنا و مفهومی ندارد، تصریح کرد: در عرصه کنونی که کشور مورد هجمه تبلیغاتی دشمنان قرار گرفته است مجموعه آموزش و پرورش با تلاش مضاعف از مرزهای اعتقادی نظام دفاع می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اقامه نماز در تمامی مدارس سطح شهر برگزار می‌شود، افزود: از سال گذشته اعتبار خاصی در راستای برگزاری نماز جماعت در مدارس اختصاص یافته است.

 

زحمتکش، از کمبود روحانی در مدارس بیرجند خبر داد و اذعان داشت: با وجود 250 مدرسه در سطح شهر تنها 75 روحانی جذب شده است و اقامه نماز در دیگر مدارس توسط همکاران فرهنگی انجام می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت 35 مدرسه قرآنی در بیرجند، عنوان کرد: در این مدارس نزدیک به سه هزار دانش آموز در مقاطع راهنمایی و دبیرستان مسایل دینی و مذهبی را فرا می گیرند.

 

زحمتکش اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، 35 مشاور مذهبی با همکاری سازمان تبلیغات به مدارس جهت پاسخگویی به سئوالات شرعی دانش آموزان اعزام شدند.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمامی مدارس ابتدایی بیرجند جشن تکلیف دختران برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در اوایل سال آینده جشن تکلیف یک هزار و 800 دانش آموز پسر مقطع سوم راهنمایی نیز برگزار می شود.

 

زحمتکش با اشاره به اعزام روحانی به مدارس یادآور شد: با همکاری موسسه آینده سازان قم، 15 روحانی با حضور در کلاس‌ها، پاسحگوی سئوالات شرعی دانش آموزان بودند.

 

امام جمعه بیرجند نیز در این دیدار با بیان اینکه پیشرفت حقیقی جامعه توسط معلمان و مربیان تحقق می‌یابد، گفت: معلمان و مربیان تربیتی باید جهان را به دارالتربیه تبدیل کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات امور تربیتی و پرورشی خاطرنشان کرد: در این جلسات باید مسائل جامعه به ویژه نسل جوان بررسی و آسیب شناسی شود.

 

وی اظهار کرد: معلمان، مربیان و تمام کسانی که متولی رشد فرزندان جامعه هستند باید مسلط به اطلاعات روز باشند.

 

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه تربیت به معنای آشنا شدن انسان‌ها با عالم واقعیت است، تصریح کرد: مطالعه، آگاهی و برگزاری جلسات هم اندیشی در جامعه باید افزایش یابد.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 23650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha