آیا احتمال کاندیدا نشدن هاشمی رفسنجانی برای ریاست خبرگان وجود دارد؟

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با اشاره به انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به شرایط پیش آمده احتمال اینکه رقیب جدی وارد عرصه نشود و اینکه هاشمی رفسنجانی نیز کاندیدا نشود بسیار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در مورد کاندیدا شدن آیت‌الله مهدوی کنی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: هاشمی رفسنجانی به آیت‌الله مهدوی کنی برای کاندیداتوری پیشنهاد دادند.

وی اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی بارها منجمله در ملاقات با مؤتلفه این جمله را که هیچ‌گاه خودم برای هیچ مسئولیتی داوطلب نشد‌ه‌ام، تکرار کرده است که با توجه به این فرصت‌ها به نظر می‌رسد که احتمال عدم کاندیداتوری وی قوی باشد.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان رهبری به صورت سنتی و با درخواست اعضای خبرگان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در دوره قبل نیز با آیت‌الله مهدوی کنی برای کاندیداتوری پیشنهاد شد که وی قبول نکرد، حتی این پیشنهاد از سوی هاشمی رفسنجانی به وی داده شد اما با توجه به اینکه وی در انتخابات میان‌دوره‌ای وارد مجلس خبرگان شده بود مایل نبود که این توهم به وجود آید که وی برای بحث ریاست وارد شده است زیرا وی برای ادای وظیفه وارد خبرگان شده بود.

وی خاطرنشان کرد: شاید در این دوره و با توجه به مسایلی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته رخ داده است اقبال عمومی به سمت آیت‌الله مهدوی کنی باشد و ریاست خبرگان رهبری بدون مناقشه و حرف و حدیث باشد.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم بیان کرد: سعی بر این است که افراد باسابقه طرح و افراد به لحاظ علمی بالاتر برای ریاست مجلس خبرگان پیشنهاد شوند.

وی همچنین در مورد تأکید خبر کاندیداتوری آیت‌الله مهدوی کنی گفت: اگر از سوی دفتر وی اطلاعیه‌ای مبنی بر پذیرش کاندیداتوری صادر شده است خبر پذیرش این کاندیداتوری صحت دارد.

گفتنی است علی رغم خوش بینی اصولگراها،به نظر میرسد تاکتیک تردید افکنی و حضور هاشمی در دقیقه نود که بارها از سوی وی به کار گرفته شده است،راهکاری است برای منحرف کردن اذهان و سرپوشی برای کاهش انتقادات.

پایان پیام/
 

کد خبر 23873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شیخ الاسلام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    احتمال كانديداى ماموستادكترعابدنقیبی از اهل سنت در خبرگان رهبری غرب كشورمان ان شااله