مسئله انتخابات خبرگان را سیاسی نکنید

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات هیئت‌رییسه مجلس خبرگان گفت: موضوع انتخابات خبرگان را یک جریان سیاسی و ژورنالیستی نکنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین فدایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه 10 اسفند مجلس در پاسخ به این سؤال که چه شرایطی در جامعه باعث شده است که آیت‌الله مهدوی کنی برای کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان اعلام آمادگی کنند در جمع خبرنگاران گفت: بگذارید خود خبرگان در این زمینه جواب دهند و مسئله و موضوع خبرگان را همانند جریان‌های سیاسی و مسایل سیاسی نکنید.

وی اظهار کرد: آنها قاعدتا بر روی رابطه‌ها و معیارها اظهارنظر می‌کنند.

فدایی ادامه داد: وضعیت جسمانی آیت‌الله مهدوی کنی در بعضی از تصمیمات‌شان مؤثر بوده است و این به معنای اینکه ایشان واجد شرایط نبوده است، نیست بلکه ملاحظات ثانویه بوده است که امیدواریم برطرف شده باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم تأکید کرد: در سطح خبرگان بحث رقابت مثل گروه‌های سیاسی وجود ندارد و بهتر است روزنامه‌ها و رسانه‌ها این موضوع را ژورنالیستی نکنند.

وی همچنین در رابطه با تشکیل کارگروه رؤسای پنج کمیسیون مجلس برای پی‌گیری حوادث 25 بهمن گفت: رؤسای پنج کمیسیون حوادث را بررسی کرده‌اند که بررسی‌های آنها منجر به تهیه گزارش شده است و ظاهرا باید هیئت‌رییسه آن را برای قرائت در جلسه علنی در دستور هفتگی قرار می‌داد که قرار نداده است و فردا با اصلاحیه‌ای در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این گزارش 10 الی 15 پیشنهاد مطرح شدند، گفت: مستندات کارگروه منتهی به تهیه مطالب مختلفی و همچنین 10 الی 15 پیشنهاد شده است.

فدایی با تأکید بر اینکه در این گزارش منشأ این حوادث انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته شده است، یادآور شد: در این گزارش همچنین در مورد اینکه افرادی که قصد مخدوش کردن امنیت ملی را داشته‌اند و یا افراد را تحریک کرده‌اند مطالبی ذکر شده است.

وی در پاسخ به سؤالی که آیا محاکمه موسوی و کروبی نیز در این گزارش ذکر شده است، تأکید کرد: در این گزارش منشأ فتنه انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این افراد عوامل داخلی آن هستند.

پایان پیام/
 

کد خبر 23986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha