ترور عالمان هیچ رعب و وحشتی دردل جامعه علمی ایجاد نمی کند

جامعه دانشگاهی و هیأت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی تهران با صدور بیانیه ای گفت: دشمن کور دل هنوز به خیال خام خود است که اگر عالمی از ما بستاند و ترور کند، جامعه علمی کشور از آرمانهای خود دست می کشد .

به گزارش خبرگزاری شبستان،جامعه دانشگاهی و هیأت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی تهران در پی ترور دو تن از اساتید بسیجی این دانشگاه که منجر به شهادت استاد شهریاری و مجروح شدن استاد عباسی دوانی شد بیانیه ای صادر کرد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است:بار دیگر دست کینه توزان، استکبار جهانی ،دشمنان علم و دانایی و دشمنان اسلام به درآمد و دو تن از بهترین عالمان، دانشمندان و معلمان دانشگاهی و خانواده آنها را همزمان نشانه گرفت که منجر به شهادت جانگذار استاد تمام جناب آقای دکتر مجید شهریاری و ایجاد جراحت به جناب آقای دکتر عباسی و همسران این دو استاد بزرگوار که صبحگاهان عازم کلاس درس بودند، شد.

 

جامعه دانشگاهی و هیأت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی تهران در بخش دیگری از این بیانیه آورده است:دانشجویان منتظر و اساتید همکار آنها و جامعه دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی از خبر ترور ناجوانمردانه آنها و از کینه بدخواهان و ددمنشی تروریستها، بهت زده شدند. به راستی چگونه دانش و دانشمند و فکر و علمی که در راستای استقلال کشور و اعتلای میهن اسلامی به خدمت گمارده می شود مورد هجوم مستکبران و ایادی داخــلی آنــها و مــدافعان دروغــین حقوق بشر قرار می گیرد؟ چگونه حرمت اهل قلم و دانشمندانی که در راه خود کفایی و استقلال علمی و فنی نظام اسلامی به کار گرفته می شود شکسته می شود و معدودی خود فروخته که استقلال ملی- اسلامی را با نیش قلمهای خود به مخاطره انداخته و آب به آسیاب استکبار جهانی می ریزند به نام دفاع از حریم حقوق بشر و آزادی اندیشه، هیاهو به راه می اندازند.

 

در ادامه این بیانیه جامعه دانشگاهی و هیأت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان این مطلب که کجایند مدافعان حقوق بشر و اندیشه و علم تا از خون به ناحق ریخته شده یک عالم ولایی، متدین و متخلق به اخلاق اسلامی و انسانی که به اذعان عام و خاص همواره در راه صلح و صلاح بشر گام برداشته و ایثارگرانه خود را وقف علم و دانش نموده، دفاع کنند؟،آمده است: امروز اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شهید بهشتی داغدار این غم جانکاه و مصیبت بزرگ هستند و به خدای یگانه و امام عصر (عج) پناه برده و ندای «انالله و انا الیه راجعون» سر می دهند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:شهادت این استاد عالیقدر را به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) تسلیت گفته و با آن رهبر همام عهد می بندیم که قدمی از جهاد و تلاش علمی در دانشگاه عقب نشینی نکرده و راه این عزیزان را در دستیابی به خود کفایی و استقلال علمی و فنی، به قوت ادامه دهیم.

جامعه دانشگاهی و هیأت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به حربه های دشمنان برای از میان برداشتن قشر فرهیخته جامعه آورده است:ما جامعه دانشگاهی شهید بهشتی اعلام می کنیم، دشمن کور دل هنوز به خیال خام خود است که اگر عالمی از ما بستاند و ترور کند، جامعه علمی کشور از آرمانهای خود دست می کشد و عقب می نشیند و دچار رعب و هراس می گردد. غافل از اینکه امام ما این درس را به مردم ایران آموخت که با شهادت هر فرزندی از این مرز و بوم، درختی تناور سر برآورده که هر روز با نشاط تر و با طراو ت تر گردیده و راه شهدا ادامه خواهد یافت.

 

می بینیم که از زمان شهادت های قساوت بار عالمانی چون مطهری، مفتح و بهشتی و صد ها عالم و اندیشمند دیگر انقلاب اسلامی ، نهال علم و دانش در کشور هر روز پر بار تر و تناورتر گردیده است. شهادت دکتر علیمحمدی در سال گذشته و امروز شهادت دکتر شهریاری اگر چه داغ های غیر قابل ترمیمی بر دل های دانشگاهیان بر جا می گذارد، تصمیم و عزم به خدمتگزاری به نظام مقدس اسلامی را استوارتر می گرداند.

 

در قسمت پایانی این بیانیه آمده است:این مصیبت بزرگ را به جامعه دانشگاهی کشور، حوزه های علمیه و مراکز آموزشی و پژوهشی تسلیت گفته و از آنها می خواهیم این جنایت ددمنشانه و اعتراض و انزجار خود از این نوع اعمال را به نهاد های بین المللی اعلام نموده و همدردی و همراهی دانشگاه های سراسر جهان را نیز جلب نمایند.

از درگاه خداوند متعال سلامتی همسر جناب آقای دکتر شهریاری که در این تهاجم مجروح گردیده و نیز سلامتی جناب آقای دکتر عباسی و همسر ایشان که در ترور عقیم مانده دیگری مجروح گردیدند، مسئلت می نمائیم.

 

ما دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی به همسر، فرزندان و کلیه خویشاوندان شهید دکتر شهریاری و کل جامعه دانشگاهی کشور و به ویژه به همکاران خود در دانشکده مهندسی هسته ای تسلیت گفته و از عمق جان، خود را در غم آنها شریک دانسته و برای ایشان صبر و اجر مسئلت داریم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 2400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha