جمله ای که خشم مسلمانان استرالیا را برانگیخت

بین الملل: مسلمانان استرالیا خشم خود را نسبت به طراحی تابلوی نقاشی که عبارت «بگو حجاب نه» بر روی آن نوشته شده است، اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عبارت « بگو حجاب نه» بر روی یک تابلو نقاشی دیواری که «سرگیو ریدگالی» نقاش استرالیایی آن را طراحی کرده است، خشم مسلمانان منطقه «نیوتاون» در غرب سیدنی استرالیا را برانگیخته است، به طوری که مسلمانان این تابلو را یک اقدام نژادپرستانه علیه جوامع اسلامی دانستند.

«سگدیم ادمیر»(27 ساله) معلم نقاشی یکی از مدارس دبیرستان استرالیا با ابراز خشم نسبت به این نقاشی دیواری و نوشته بر روی آن، گفت:  با ترسیم این تابلو و نوشتن عبارت«بگو حجاب نه» در این منطقه، به مسلمانان اهانت و توهین شده است.

ادمیر با اشاره به استفاده خواهر و مادرش از پوشش حجاب، بر ضرورت آزادی پوشش برای انسانها تاکید کرد و خواستار حمایت از کثرت گرایی و تنوع در جامعه شد.

بنابر گزارش شبکه خبری الاکوله،  این معلم نقاشی شکایتی علیه ریدگالی که درصدد است بحث و جدلهایی را درباره نقاب و حجاب آغاز کند، به اداره مبارزه با تبعیض ارایه داد.

ریدگالی درباره حجاب گفته است که حجاب و نقاب خطر امنیتی به شمار می آیند و نشانه افزایش بنیاد گرایی اسلامی است.

براساس آمار منتشر شده؛تعداد مسلمانان استرالیا به 300 هزار نفر می‌رسد که اکثر آنان در دو شهر ملبورن و سیدنی زندگی می‌کنند.

پایان پیام/

کد خبر 2414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha