وداع با شهدای گمنام همزمان با ایام فاطمیه در قم

مراسم ویژه وداع با شهدای گمنام همزمان با ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در این مراسم که با حضور شهردار، نایب رییس شورای اسلامی شهر، مدیران و کارکنان شهرداری قم و جمعی از مردم مومن و متدین قمی برگزار شد، سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به تبیین شخصیت والای ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) به مرثیه ثرایی و ذکر مصائب و مناقب ایشان پرداختند.

 

در ادامه این مراسم مدیران و کارکنان شهرداری کلانشهر قم ضمن عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای گمنام؛ یاد و نام تمامی شهدا را گرامی داشتند.

 

شهردار قم در حاشیه برگزاری این مراسم ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: همه ما می بایست ضمن تکریم و تعظیم ایام فاطمیه ، از سیره و شخصیت حضرت زهرای اطهر(س) بهره گرفته و از زندگی ایشان الگو بگیریم.

 

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق(ع) که می فرمایند: هرکس به شناخت حقیقی حضرت فاطمه زهرا(س) دست یابد بی گمان شب قدر را درک کرده است، افزود: شهدای والامقام هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس قطعا به چنین شناختی رسیده اند و پاداش و اجر آنان در نزد خداوند متعال محفوظ است.

 

دلبری تصریح کرد: حضرت زهرا (س) تمام همتش در دوران رسالت، ولایت و امامت این بود که شیعیان در صراط مستقیم حرکت نمایند، آنچه در شهادت ائمه می‌بینیم حساسیت دفاع از راه ولایت است، یعنی جامعه دچار کجروی‌ها نشود.

 

دلبری با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته در خصوص برگزاری مراسم ایام فاطمیه اظهار داشت: همزمان با تشکیل ستاد استقبال از بهار در شهرداری قم، ستاد فاطمیه نیز به منظور برنامه ریزی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع حضرت زهرا(س) تشکیل شد.

 

در ادامه مراسم امروز دسته عزاداری هیأت حضرت ابوالفضل العباس کارکنان شهرداری قم و حاضرین در مراسم پس از پایان برنامه جهت عرض تسلیت همراه با دیگر عزاداران فاطمیه به صورت پیاده به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شدند.

 

شهردار قم نیز پس از حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و انجام اعمال عبادی و اقامه فریضه ظهر و عصر در مراسم عزاداری حرم مطهر و مجلس عزای فاطمی برخی از مراجع عظام تقلید شرکت کرد.

 

لازم به ذکر است پیکر مطهر این 2 شهید گمنام امروز(26فروردین) پس از تشییع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در منطقه پردیسان به خاک سپرده خواهند شد.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 243798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha