ایجاد مجمع خیرین حامی معلولان در همدان ضروری است

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به استفاده 90 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی استان گفت: ایجاد مجمع خیرین حامی معلولان در همدان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، مهدی سمواتی، مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان، عصر گذشته (28 فروردین) در کمیته اجتماعی گفت:بهزیستی، تداعی کننده آرامش و زندگی بهتر برای قشر محروم و معلول جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه قدمت این سازمان به 32 سال می رسد، اضافه کرد: این سازمات متولی کمک های مادی و معنوی به زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان و معلولین جامعه اسلامی برای خدمت هرچه بیشتر به این اقشار حساس است.

 سماواتی با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم به جامعه هدف این سازمان تصریح کرد: این سازمان در قالب دو بخش کلی شامل پیشگیری و توانمندسازی اقشار ذکر شده فعالیت می نماید که در بخش پیشگیری، بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و در بخش توانمندسازی، بحث استقلال و خودکفائی خانواده ها مطرح است.

 مدیر کل اداره بهزیستی استان با اشاره به نام گذاری سال 91 به سال "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" گفت: این سازمان با توجه به این شعار، شعار جهاد توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این سازمان را انتخاب نموده است.

 سماواتی با بیان اینکه این سازمان سعی دارد مددجویان را به وسیله اهرم های حمایتی از چرخه حمایت های مالی خارج کند، اضافه کرد: تحقق این امر مهم موجب خودکفائی و استقلال این خانواده ها شده و امید به زندگی در آنان را افزایش می دهد.

 وی با اشاره به اجرای بیش از 53 وظیفه اصلی در این سازمان تصریح کرد: این وظایف در ارائه خدمات در قالب دوران قبل از تولد فرزندان، زمان تولد، زمان حیات و کهولت و سالمندی ارائه می شود.

 وی با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با رویکرد جهاد اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر، بیش از 90 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی استان همدان استفاده می نمایند.

 مدیر کل اداره بهزیستی استان در ادامه گفت: سامانه مسکن این سازمان در سال 89 افتتاح شد و مددجویان در این سایت ثبت نام نموده اند که بیش از یک هزار و 580 واحد عقد قرارداد با سازمان مسکن و شهرسازی در جهت اعطای واحدهای مسکونی شده است.

 سمواتی به فعالیت مهدکودک های تحت نظر این سازمان اشاره و اضافه کرد: 423 مهد کودک شامل 270 مهد روستایی و 153 مهد شهری در سطح استان وجود دارد که تماما تحت نظارت این سازمان فعالیت دارند.

 وی تصریح کرد: مردم خیر و نیکوکار استان همدان همواره کمک های مادی و معنوی به مددجویان تحت پوشش این سازمان داشته اند که شهرستان های نهاوند، ملایر و همدان از نظر مشارکت های مردمی بیشترین جذب کمک ها را داشته اند.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان در ادامه گفت: این سازمان در بخش معاونت امور فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، 11 مرکز مشاوره اعم از 3 مرکز خصوصی سطح اول، 6 مرکز خصوصی سطح دوم، یک مرکز مشاوره دولتی و یک مرکز مشاوره تخصصی دارا است.

 شاه کرمی با تشریح وظایف این معاونت اضافه کرد: مهم ترین وظیفه این معاونت در حمایت از زنان سرپرست خانوار، کودکان و آسب دیدگان اجتماعی است.

 وی با اشاره به فعالیت 10 کلینیک مددکاری و 6 موسسه خیریه بهزیستی در سطح این استان اظهار داشت: 16 گروه همیار زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست در سطح این استان وجود دارد که بیش از 100 نفر در این مراکز عضو هستند.

 وی تصریح کرد: 2 پایگاه خدمات اجتماعی با هدف توانمندسازی افراد واقع در حاشیه شهرها و مناطق محروم استان در حال فعالیت هستند که یک پایگاه دیگر در مزدقینه طی سال گذشته اضافه شد.

 پایان پیام/

 

 

کد خبر 244985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha