مهربانی با اسرای دشمن از ویژگی های شهید ادیبی بود

همرزم شهید ادیبی در ادامه با ذکر خاطره ای از شهید والامقام حمید ادیبی، افزود: در جریان گرفتن تعدادی اسیر از عراقی ها که آنان درخواست آب کردند حمید در عین مهربانی و خوش برخوردی حتی به دشمن هم آب داد.

به گزارش خبرگزاری بستان از کرمان، همزمان با اولین سالگرد تدفین شهید گمنامی که چندی پیش به نام شهید "حمید ادیبی"شناسایی شد؛ مراسم باشکوهی، شب گذشته(4اردیبهشت)با حضور پرشور و وصف نشدنی طیف گسترده ای از دانشجویان و ارادتمندان به شهدا، مسئولین و خانواده معظم شهید در پردیزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.


در این مراسم که با شعر خوانی زیبای مصطفی صابر خراسانی، شاعر ولایی کشورمان همراه بود، محمد بلوچ اکبری از همرزمان شهید ادیبی به ذکر خاطراتی از آن شهید در واحد توپخانه لشکر 41 ثارالله پرداخت.


وی کمک رساندن به سایر تیم های توپخانه، اهتمام به نماز اول وقت، تسلط به حوزه کاری و توجه به نماز شب را از جمله ویژگی های این شهید برشمرد و افزود: حمید معمولاً ساعت 1 تا 3بامداد که سخت ترین ساعت برای نگهبانی بود را انتخاب می کرد و ما بعدها متوجه شدیم انتخاب این ساعت برای این بوده که شهید بتواند به نماز شبش هم برسد.


همرزم شهید ادیبی در ادامه با ذکر خاطره ای از شهید والامقام حمید ادیبی، افزود: در جریان گرفتن تعدادی اسیر از عراقی ها که آنان درخواست آب کردند حمید در عین مهربانی و خوش برخوردی حتی به دشمن هم آب داد.


در ادامه این مراسم روحانی و معنوی که با شعر خوانی مصطفی صابر خراسانی حال و هوای معنوی خاصی بر جلسه حاکم شد؛ شاعر ولایی سرای کشورمان با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت ام البنین فضا را سرشار از عطر نام حضرت ابالفضل(ع)و حضرت زهرا(س)کرد.


همچنین صباغ زاده، مشاور ژنتیک در خصوص انجام آزمایش های (DNA)و تطابق نمونه برداری از مو، پوست و استخوان شهید با نمونه خونی خانواده اش، گفت: با انجام آزمایش های دقیقی که با نرم افزارهای خاص علمی از جمله نرم افزار "نور" که ساخته کشور خودمان هم هست، این کار انجام پذیر است که در مورد شهیدان حسن تهرانی مقدم، علی هاشمی، عباس دورانی و در نهایت شهید حمید ادیبی این اتفاق افتاده است.


این مراسم که با مداحی منصور پور شیخ از مداحان استان همراه بود؛ در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

 


پایان پیام/

کد خبر 247224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha