نامدار شدن شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی، تأییدی بر حقانیت خون شهداست

رائفی پور، نامدار شدن شهید حمید ادیبی که به عنوان شهید گمنام تفحص شده بود را تأیید دیگری بر حقانیت خون هایی دانست که برای برافراشتن آرمان های این نظام به زمین ریخته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، استاد علی اکبر رائفی پور در نخستین یادواره شهید حمید ادیبی، نامدار شدن این شهید که به عنوان شهید گمنام تفحص شده بود را تأئید دیگری بر حقانیت خون هایی دانست که برای برافراشتن آرمان های این نظام به زمین ریخته شده است.


وی با بیان اینکه در خصوص حقانیت شهدا حرف بسیار است، با استناد به آیات قرآن کریم اجر شهدا را ویژه دانست و افزود: شهدا جزو 4گروهی هستند که در صراط مستقیم الهی بوده و به عهدی که خداوند از آنان گرفته لبیک گفتند.


رائفی پور با بیان اینکه جنگ تحمیلی علیه کشور ما که با پشتیبانی همه دنیا از صدام انجام شد مظلومانه ترین جنگ بود؛ افزود: در حالیکه حتی سیم خاردار به ما نمی دادند اما بچه های ما شاهکار کردند.


وی با اشاره به خیل عظیم رزمندگانی که به فیض شهادت نائل آمدند، افزود: بر اساس آمار به تعداد هر یک از مسئولین کشورمان دو شهید وجود دارد.


سخنران ویژه یادواره شهید ادیبی، ویژگی خاص شهدای گمنام را زهرایی بودن و امام زمانی بودن دانست و در این باره توضیح داد: حضرت زهرا(س)تاریخ ولادت و شهادت و نیز محل دفنشان پنهان است.


وی با افزودن اینکه محل زندگی و زمان ظهور امام عصر(عج)نیز بر کسی روشن نیست، گفت: عده ای از شهدا خودشان خواستند گمنام باشند و لذا قبل از عملیات، پلاکشان را از خود جدا کردند.


رائفی پور با تصریح به این مطلب که شهدا به انقلاب ما برکت دادند؛ آنان را مصداق مؤمنین به غیب دانست و گفت: شهدا با فرمانبری از ولی فقیه پای امام زمانی که ندیدند؛ ایستادند.


گفتنی است، شهید حمید ادیبی در سال 1347 متولد شد و در 29 فروردین ماه سال 1367 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید که پس از 24 سال در این منطقه تفحص شد.


در اوایل سال 91 و در منطقه فاو پیکر مطهر شهیدی تفحص شد که به دلیل نبود آثار و نشانه ای از اینکه شهید متعلق به کجاست و نامش چیست در زمره شهدای گمنام نام گرفت و قرار شد این شهید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پنجم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به خاک سپرده شود.


همزمان با مراسم تشییع و تدفین شهید یکی از اعضاء خانواده شهید ادیبی خواب مادرشهید را می بیند که در این خواب بیان می کند فرزند شهیدم در این نزدیکی هاست و بعد از این ماجرا پدر شهید ادیبی با حضور بر مزار شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشخصات مندرج بر سنگ قبر را با مشخصات فرزند خود مطابق می بیند.

 

پس از مراجعه خانواده این شهید بزرگوار به بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و انجام آزمایش DNA شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی کرمان با نام شهید حمید ادیبی شناسایی می شود.

 

 


پایان پیام/

کد خبر 247230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha